Škoda novou investicí převezme odpovědnost za část benzinových motorů v rámci celého koncernu; má jít o atmosférické motory s vícebodovým vstřikováním, čili MPI. Mladoboleslavská firma do modernizace a rozšíření výroby motorů a převodovek investuje řádově miliardy korun.

Koncern Volkswagen letos chce nahradit veškeré motory novou unifikovanou řadou. Od konce roku se proto v Mladé Boleslavi postupně začnou vyrábět tři motory nové koncepce: 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,6 MPI. Budou se montovat v zrekonstruované hale z počátku šedesátých let minulého století, ve které se vyráběly tradiční motory až po první série typu Fabia.

V "nové motorárně" se nadále budou montovat převodovky, jejichž produkce již výrazně přesáhla původně plánovanou kapacitu poté, co se v Mladé Boleslavi začaly vyrábět tyto díly pro vozy Škoda Citigo, Seat Mii a VW up!.

První fotka pětidvéřové Škody Citigo (2012)

První fotka pětidvéřové Škody Citigo (2012)

FOTO: Škoda Auto

Automobilka již dříve oznámila, že bude od konce letošního roku ve Vrchlabí vyrábět převodovky pro celý koncern Volkswagen. V loňském roce Škoda vyrobila přes 621 000 převodovek a téměř 530 000 motorů, což byl historický rekord, napsal týdeník Ekonom.

Škoda Auto za první tři čtvrtletí loňského roku meziročně zdvojnásobila zisk před zdaněním na 588 miliónů eur (14,6 miliardy Kč). Provozní zisk společnosti v prvních třech čtvrtletích roku vzrostl o více než 83 procent na 575 miliónů eur (14,3 miliardy Kč). Tržby automobilky meziročně vzrostly o pětinu na 7,6 miliardy eur (188,7 miliardy Kč).