S jedním znich bude startovat dvaatřicetiletý španělský pilot Jordi Gené, který je zkušeným okruhovým závodníkem, druhé toledo bude pilotovat dvacetiletý německý jezdec Frank Diefenbacher, který je považován za jednoho z nejnadějnějších talentů Německa.

"Ze všech různých mezinárodních mistrovství je šampionát ETCC značce SEAT nejbližší," říká Winfried Burgert, prezident divize SEAT Sport, který je zároveň viceprezidentem automobilky SEAT zodpovědným za výzkum a vývoj. "Vozy pro šampionát ETCC jsou totiž po technické stránce blízké sériovým modelům a závody se jezdí v evropských zemích, kde má SEAT velmi dobrou tržní pozici. Další výhodou je vysoká sledovanost televizních přenosů závodů šampionátu ETCC. Přenosy zjednotlivých podniků jsou zařazovány do prestižního výběru Racing Weekends televizního kanálu Eurosport."

Specialisté divize SEAT Sport vybavili závodní toleda pro šampionát ETCC dvoulitrovými atmosférickými motory o výkonu 260 k. Vysoký výkon motoru se přenáší na přední kola 1140 kg těžkého vozu prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky.

"Pro úpravy jsme zvolili model Toledo, protože má skvěle vyřešenou aerodynamiku, což je v rychlých okruhových závodech klíčový atribut," vysvětluje Jaime Puig, technický a sportovní ředitel divize SEAT Sport. "Vývoj závodního modelu urychlila i technická spřízněnost s modelem Leon Cupra R, který nasazujeme do značkového šampionátu SEAT León Supercup."

První závod šampionátu ETCC se pojede 5. dubna na autodromu u Barcelony ve Španělsku. Potom následují závody v Magny Cours ve Francii (26.-27. 4.), Zandvoortu v Nizozemsku (10.-11. 5.), Brně (24.-25. 5.), Donington Parku ve Velké Británii (28-29. 6.), Spa v Belgii (26.-27. 7.), Anderstorpu ve Švédsku (6.-7. 9.), Oscherslebenu v Německu (20.-21. 9.), Estorilu v Portugalsku (4.-5. 10.) a v Monze v Itálii (18.-19. 10.).