Stylové SUV – model X6 - se ale po designérské stránce prakticky nezměnilo. Ostatně nebylo ani třeba. Při podrobnějším zkoumání si všimnete mírně poupravené přední masky a jinak tvarovaných světlometů. Namísto standardních bi-xenonových světlometů můžete mít poprvé pro X6 adaptivní LED světlomety. LED technologii najdete také na zadních světlech, jinak se na vnějšku vozidla nic neměnilo.

Zákazníci mohou nyní vybírat z deseti barev karoserie, přičemž osm je metalických. Nové jsou tři barvy: Marrakech Brown (hnědá), Orion Silver (stříbrná) a Midnight Blue (modrá). Standardem jsou devatenáctipalcová kola, u verze M jsou standardem dvacítky (ráfek má tvar Y). X6 se v základní verzi nabízí jako čtyřmístný model (na přání je k dispozici třímístné zadní sedadlo). Objem zavazadlového prostoru činí 570 litrů, po sklopení zadních sedadel je to 1450 litrů.

BMW X6 (facelift 2012)

BMW X6 (facelift 2012)

FOTO: BMW

Motory jsou stejné jako před modernizací, novinkou je vznětový šestiválec, jenž je třikrát (!) přeplňovaný. Model X6 M50d pohání řadový šestiválcový vznětový motor s výkonem 280 kW, respektive 381 koní. Unikátní je právě trojité přeplňování – motoru pomáhají tři turbodmychadla.

Třílitrový motor s přímým vstřikováním common-rail má nové piezoelektrické vstřikovače (pracují s maximálním tlakem 2200 barů - 220 MPa). Maximální točivý moment činí špičkových 740 Nm od 2000 otáček. Tento model zrychluje na stovku za 5,3 s, omezovač jej přibrzdí při standardních 250 km/h. To vše při kombinované spotřebě paliva 7,7 l/100 km.

BMW X6 (facelift 2012)

BMW X6 (facelift 2012)

FOTO: BMW

Jaké další motory jsou v nabídce? Osmiválcový motor (X6 xDrive50i) přináší výkon 300 kW/407 k, dále je v nabídce řadový šestiválcový zážehový motor (X6 xDrive35i) s výkonem 225 kW/306 k. Nechybí ani řadové šestiválcové vznětové motory (X6 xDrive40d a X6 xDrive30d) s výkonem 225 kW/306 k, respektive 180 kW/245 k.

BMW X6 (facelift 2012)

BMW X6 (facelift 2012)

FOTO: BMW

Pro ekologicky zaměřené řidiče má bavorská automobilka od jara v nabídce model X6 xDrive30d. Ten lze na přání vybavit kromě standardního filtru pevných částic a oxidačního katalyzátoru také systémem AdBlue - se vstřikováním močoviny a pohlcovačem NOx (oxidy dusíku). Díky tomu tento model splňuje emisní normu EU6, která začne platit v roce 2014.

Standardem xDrive a osmistupňový automat

BMW X6 M s osmiválcovým motorem o výkonu 408 kW/555 k je jako jediné vybaveno šestistupňovou automatickou převodovkou, všechny ostatní modely mají osmistupňový automat. Standardem je systém pohonu všech kol xDrive doplněný o zadní diferenciál Dynamic Performance Control. Ten preferuje v zatáčkách zadní nápravu.

Prodejní ceny zatím výrobce nesdělil, lišit se od stávajícího modelu patrně nebudou.

BMW X6

BMW X6: první generace

FOTO: BMW

BMW X6 (facelift 2012)

BMW X6 (facelift 2012)

FOTO: BMW