Článek
Stylové SUV – model X6 - se ale po designérské stránce prakticky nezměnilo. Ostatně nebylo ani třeba. Při podrobnějším zkoumání si všimnete mírně poupravené přední masky a jinak tvarovaných světlometů. Namísto standardních bi-xenonových světlometů můžete mít poprvé pro X6 adaptivní LED světlomety. LED technologii najdete také na zadních světlech, jinak se na vnějšku vozidla nic neměnilo.
Zákazníci mohou nyní vybírat z deseti barev karoserie, přičemž osm je metalických. Nové jsou tři barvy: Marrakech Brown (hnědá), Orion Silver (stříbrná) a Midnight Blue (modrá). Standardem jsou devatenáctipalcová kola, u verze M jsou standardem dvacítky (ráfek má tvar Y). X6 se v základní verzi nabízí jako čtyřmístný model (na přání je k dispozici třímístné zadní sedadlo). Objem zavazadlového prostoru činí 570 litrů, po sklopení zadních sedadel je to 1450 litrů.
Motory jsou stejné jako před modernizací, novinkou je vznětový šestiválec, jenž je třikrát (!) přeplňovaný. Model X6 M50d pohání řadový šestiválcový vznětový motor s výkonem 280 kW, respektive 381 koní. Unikátní je právě trojité přeplňování – motoru pomáhají tři turbodmychadla.
Třílitrový motor s přímým vstřikováním common-rail má nové piezoelektrické vstřikovače (pracují s maximálním tlakem 2200 barů - 220 MPa). Maximální točivý moment činí špičkových 740 Nm od 2000 otáček. Tento model zrychluje na stovku za 5,3 s, omezovač jej přibrzdí při standardních 250 km/h. To vše při kombinované spotřebě paliva 7,7 l/100 km.
Jaké další motory jsou v nabídce? Osmiválcový motor (X6 xDrive50i) přináší výkon 300 kW/407 k, dále je v nabídce řadový šestiválcový zážehový motor (X6 xDrive35i) s výkonem 225 kW/306 k. Nechybí ani řadové šestiválcové vznětové motory (X6 xDrive40d a X6 xDrive30d) s výkonem 225 kW/306 k, respektive 180 kW/245 k.
Pro ekologicky zaměřené řidiče má bavorská automobilka od jara v nabídce model X6 xDrive30d. Ten lze na přání vybavit kromě standardního filtru pevných částic a oxidačního katalyzátoru také systémem AdBlue - se vstřikováním močoviny a pohlcovačem NOx (oxidy dusíku). Díky tomu tento model splňuje emisní normu EU6, která začne platit v roce 2014.
Standardem xDrive a osmistupňový automat
BMW X6 M s osmiválcovým motorem o výkonu 408 kW/555 k je jako jediné vybaveno šestistupňovou automatickou převodovkou, všechny ostatní modely mají osmistupňový automat. Standardem je systém pohonu všech kol xDrive doplněný o zadní diferenciál Dynamic Performance Control. Ten preferuje v zatáčkách zadní nápravu.
Prodejní ceny zatím výrobce nesdělil, lišit se od stávajícího modelu patrně nebudou.