„Výroba nového modelu i30 zabere 30 procent celkové výrobní kapacity našeho závodu,“ řekl v úterý při slavnostním zahájení výroby nového modelu prezident Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) Kim Jun-ha.

Předchozí verze i30, s níž jako s prvním modelem nošovická automobilka zahájila sériovou výrobu v listopadu 2008, sjížděla z výrobní linky až do 22. prosince minulého roku, celkem jich bylo vyrobeno téměř 267 700 kusů.

Podle mluvčího automobilky Petra Vaňka jsou původní model i30 a jeho nástupce naprosto odlišné vozy: „Nesdílejí prakticky žádné komponenty. Tento nový vůz je nová generace nejen názvem, ale i svým vybavením a celkovým konstrukčním řešením.“

Interiér nové Hyundaie i30

Interiér nové Hyundaie i30

FOTO: Anna Bortlíčková, Právo

Řekl, že nová generace modelu Hyundai i30 je typickou ukázkou konceptu moderní prémiovosti, ve kterém se automobilka snaží nabídnout i zákazníkům v segmentu C prvky, které dosud byly typické pro mnohem vyšší segmenty.

Například xenonové hlavní svítilny se systémem AFLS (Adaptive Front Lighting System), které natáčejí světelný paprsek podle otáčení volantu, elektricky ovládaná zrcátka s osvětlením dveří a prostoru před nimi na straně řidiče i spolujezdce při nastupování, kliky dveří s vestavěným osvětlením, aktivovaným při odemykání a otevírání auta, panoramatická otevíratelná třídílná skleněná střecha, ovládaná tlačítkem, vyhřívaná zrcátka, volant i sedačky, navigace se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, na kterou se automaticky promítá i obraz zadní parkovací kamery při zařazení zpátečky, elektrická parkovací brzda v podobě tlačítka na centrální konzole.

Sériová výroba nové generace modelu Hyundai i30 byla slavnostně zahájena v úterý.

Sériová výroba nové generace modelu Hyundai i30 byla slavnostně zahájena v úterý.

FOTO: Anna Bortlíčková, Právo

„Dále například tzv. chytrý klíč, to znamená, že nic nemusíte vytahovat z kapsy, auto vás pozná podle klíče, vůz si otevřete zmáčknutím tlačítka na dveřích,“ přiblížil Vaněk.

Nový Hyundai i30 se bude vyrábět se šesti různými motory: třemi benzínovými a třemi dieselovými, obojí o objemu 1,4 a 1,6 litru ve dvou různých výkonech. „Nejsilnější dieselový motor o výkonu 128 koní má spotřebu 4 litry na 100 kilometrů a emise CO2 pod 100 g na jeden kilometr jízdy,“ doplnil Vaněk.

Nový vůz je oproti svému předchůdci delší, širší a nižší. Má délku 4 300 mm, šířku 1780 mm, výšku 1470 mm, rozvor náprav 2650 mm. Zavazadlový prostor má základní objem 378 litrů.

Cena nového Hyundaie i30 bude podle generálního ředitele Hyundai Motor Czech Vladimíra Vošického těsně nad cenou dosavadního modelu.

Vedle nové i30 se v Nošovicích vyrábí také modely i30 cw (kombi) v původní verzi, ix20 a ix35. „Novou generaci i30 teď začínáme pětidveřovým hatchbackem, až do léta budeme vyrábět kombi předchozí generace a v červenci ho nahradí kombi generace nové. Do konce letošního roku ještě začneme vyrábět nové i30 třídveřové,“ řekl Vaněk.

Nošovická automobilka, která od září 2011 zavedla třísměnný provoz, loni vyrobila přes 251 tisíc osobních aut. Maximální výrobní kapacita závodu HMMC je 300 tisíc vozů ročně, zda závod takový počet aut letos vyrobí, se bude podle Vaňka odvíjet od poptávky. Závod HMMC dává práci 3500 lidem, z toho je 2700 kmenových zaměstnanců a 800 agenturních pracovníků.