Hlavní obsah

Lada začala vyrábět Grantu - stojí 140 tisíc korun

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Největší ruská automobilka AvtoVAZ začala koncem roku 2011 vyrábět svůj nový model Lada Granta. Nástupce v Československu kdysi oblíbeného "žigulíku" sdílí platformu se starším modelem Kalina a jeho základní cena činí na ruském trhu 229 tisíc rublů, tj. zhruba 140 tisíc korun.

Foto: Lada

Lada Granta (2011)

Článek

Automobil neoslní komfortní ani bezpečnostní výbavou. Jednou z výhod je nízká pohotovostní hmotnost (od 1040 kg) a nízká prodejní cena (v Rusku od 140 tisíc korun), která z novinky dělá nejlevnější sedan na trhu. Granta bude jezdit na 13 nebo 14palcových pneumatikách. Na délku měří 4260 mm, je široký 1,7 metru a metr a půl vysoký. Rozvor náprav činí 2470 mm. Objem zavazadelníku je solidních 480 litrů.

Granta využívá motory od automobilky Renault. Jde výhradně o benzínové čtyřválcové šestnáctistovky s osmi ventily a výkonem 60 nebo 64 kW (82 nebo 87 k). Točivý moment dosahuje 132, respektive 140 Nm u výkonnější verze. Nejvyšší rychlost činí 164, respektive 167 km/h a kombinovaná spotřeba paliva dosahuje hodnoty 7,2 litrů na sto ujetých kilometrů.

Letos plánuje AvtoVAZ vyrobit 150 tisíc modelů Granta. S exportem na západní trhy se v tuto chvíli nepočítá. Granta se bude nabízet ve dvou výbavových edicích – Standard a Norma.

„Zahájení prodeje v Česku záleží na tom, kdy Granta získá evropskou homologaci,“ uvedl pro Novinky.cz  Milan Vozáb, vedoucí oddělení automobilů z tuzemského zastoupení Lady.

Teoreticky by to mohlo být už letos, přesné datum ale nyní nikdo nezná, stejně jako prodejní cenu. Ta bude vyšší než v Rusku, protože v EU je například součástí povinné výbavy systém ABS, motory musí plnit emisní normu Euro5. I tak by ale Granta měla být nejlevnějším sedanem na trhu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám