Samočinné převodovky mají vždy vyšší spotřebu než manuální skříně. Volvo upravilo 1,6litrový dieselový motor tak, aby měl v případě automatické převodovky Powershift stejnou spotřebu paliva jako verze s manuálními převodovkami. Technikům švédské automobilky se něco podobného povedlo vůbec poprvé.

Jak toho bylo dosaženo? Došlo ke snížení tření mezi jednotlivými díly převodovky, Volvo upravilo software motoru i převodovky. Automobilka zatím neuvedla, zda softwarové úpravy zhorší pružné zrychlení či nejvyšší dosažitelnou rychlost. Zajímavé je, že kontroverzní systém start/stop vypne motor v okamžiku, kdy je vůz ještě v pohybu (při rychlostech pod 5 km/h), tedy typicky při dojíždění k semaforům.

Zákazníci si mohou zvolit 1,6litrový čtyřválcový diesel (115 k) se šestistupňovou převodovkou Powershift u čtyř modelů - S60, V60, V70 a S80. Spotřeba paliva u modelu Volvo S60 s motorem 1,6D a s převodovkou Powershift je 4,3 l / 100 km. V případě modelů V60, V70 a S80 je kombinovaná spotřeba paliva udávaná výrobcem o 0,2 l / 100 km vyšší.