Hlavní obsah

Řidiči nejčastěji řeší problém s vybitou baterií a defektem pneumatiky

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Čeští řidiči řeší nejčastěji problémy s defektem pneumatiky, vybitou baterií nebo nedostatkem paliva. Vyplývá to z údajů o asistenčních zásazích pojišťovny ČSOB za poslední jeden rok.

Foto: Profimedia.cz

Defekt pneumatiky je nejčastějším problémem řidičů.

Článek

Ze statistik vyplývá, že lidé nejčastěji neřeší dopravní nehodu (45,3 %), nýbrž poruchu (49,7 %). Nejčastější poruchou je defekt pneumatiky (35,8 %) a vybitá baterie (25,4 %). Častým problémem je i nedostatek či záměna paliva a zabouchnuté či ztracené klíče (shodně 14,9 %). Následující odstavce poradí, co dělat v případě nesnází.

Natankování nesprávného paliva

Pospícháte, u čerpací stanice sáhnete po špatné pistoli a natankujete do nádrže nesprávné palivo. V praxi je v podstatě nemožné natankovat do nádrže benzínového motoru naftu (průměr černé pistole je výrazně větší než hrdlo nádrže), ale naopak to jde.

Poté, co si uvědomíte svůj omyl, nesmíte startovat motor. Po ujetí několika kilometrů by se zničil a následná oprava by mohla vyjít až na statisíce korun. Existuje zde i riziko vzniku požáru. Pokud jste u vznětového motoru natankovali pouze malé množství benzínu (cca 2 – 5 litrů v závislosti na objemu palivové nádrže), je možné situaci zachránit dotankováním plné nádrže správným palivem. Nafta a benzín se smíchají v poměru, který motoru neuškodí, a je tedy možné normálně odjet.

Pokud je množství natankovaného paliva větší, automobil se nesmí v žádném případě startovat a je nutné zavolat odtahovou službu, která vůz na vleku odveze do autorizovaného servisu. Zde vozidlu vyčistí palivovou nádrž. Cena včetně odtahu přijde na zhruba tři až šest tisíc korun.

Defekt pneumatiky

Pokud máte v autě rezervní kolo, jde o poměrně jednoduchou opravu (tedy pokud není defekt na více pneumatikách najednou). Nejprve klíčem mírně povolíte šrouby u měněného kola, poté do drážek (viz manuál) zasadíte hever. Poté už jenom nadzvednete auto, zcela uvolníte šrouby, nasadíte nové kolo a utáhnete šrouby. Poté co auto opět „sedne“ k zemi, je nutné šrouby řádně dotáhnout. S heverem pracujte na tvrdším povrchu (odstavný pruh na silnici, parkoviště, odpočívadlo, benzínová pumpa), na hlíně či trávě by mohlo dojít ke zranění.

Zabouchnuté klíče

Až překvapivě častá nepříjemnost při cestách autem. Pokud nemáte náhradní klíče mimo zabouchnuté vozidlo, nezbývá, než zavolat asistenční službu. V nouzi je možné rozbít malé boční okno (pokud není, tak zbývá rozbití celého okna) a otevřít auto zevnitř. Některá, zejména dražší auta, jsou však proti tomu chráněná a po rozbití okna stejně nejdou otevřít (což je problém, pokud nedosáhnete na zabouchnutý klíč).

Vybitá baterie

Pokud nejde automobil nastartovat, je patrně vybitá baterie. K nastartování potřebujete startovací kabely a druhý automobil. Auta postavíte proti sobě, propojíte kabely a druhé auto nastartujete. U hodně vybité baterie se to nemusí podařit.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám