Společnost Honda, která na výstavu přivedla i svého humanoidního robota Asima, například představila malý elektromobil Micro Commuter. Konkurent Nissan zase předvedl novou verzi elektromobilu s názvem Pivo 3, která dokáže sama řídit a najít místo k parkování.

Veřejnost bude moci výstavu navštívit od soboty. Japonské automobilky procházejí obtížným obdobím kvůli slabé domácí poptávce, silné domácí měně, problémům Toyoty se svoláváním automobilů k opravě a rozsáhlým výpadkům ve výrobě po březnovém zemětřesení v Japonsku.

Díky ekologickým technologiím si ale nadále udržují přízeň zákazníků, napsala agentura AP. "Technologie jsou jedinou věcí, které se Japonsko musí držet. Autosalon se proto snaží zdůraznit tuto silnou stránku," uvedl odborník na japonský automobilový průmysl Koičiro Imoto. "Prodávat tuto technologickou nadřazenost je pro Japonsko jedinou zbývající cestou," dodal. Tokijský autosalon se koná pouze jednou za dva roky.

Zájem amerických a evropských automobilek o tuto výstavu navíc v posledních letech klesá, protože výrobci se čím dál více soustředí na Čínu a další trhy se silným růstovým potenciálem.