Automobilky zatím ceny drží a kvůli silnému konkurenčnímu boji o případném zdražování příliš mluvit nechtějí. "Oslabující koruna má významný vliv na ceny vozů dovážených do ČR. Zdražení vozů je v případě pokračování tohoto trendu reálné. Zatím však držíme ceny na stávající úrovni, která odpovídá předcházejícímu výhodnějšímu kurzu koruny. Termín případného zdražení, stejně jako vývoj kurzu koruny, nelze v tuto chvíli předvídat. Ti, co naše vozy koupí nyní, však mají jistotu výhodných cen," uvedl vedoucí divize VW Užitkové vozy Jan Procházka.

Podle generálního ředitele českého a slovenského zastoupení Opelu Pavla Šilhy je český trh mimořádně konkurenční a tuzemští zákazníci se více než kde jinde soustředí primárně na cenu. "A i s přihlédnutím k tomu, že ceny nových vozů na tuzemském trhu jsou nejnižší v rámci celé EU, nelze předpokládat okamžitou a/nebo masovou reakci importérů v souvislosti s aktuálním oslabením koruny. Pokud by ale kurz koruny dlouhodobě klesal po delší období, potom by korekci cen musela dříve či později provést asi naprostá většina značek," dodal.

Podle mluvčího Volkswagenu Jana Klímy má importér nastavený pás tolerance, který zatím koruna nepřekročila a není tedy důvod k panice ani k ukvapeným změnám cen. "Na druhou stranu je třeba zdůraznit, že cenová hladina nových osobních vozů v ČR je výrazně nižší, než jsme byli zvyklí před pár lety a leden je obvykle příležitostí pro všechny značky udělat cenový krok vzhůru, a to minimálně ve výši inflace," dodal.

Některé prémiové značky, například BMW, svoje ceny v Česku od aktuálního kurzu eura přímo odvozují. Buď uvádějí ceny přímo v eurech, nebo stanovují na určité období kurz, podle kterého korunovou cenu dováženého auta počítají.