Mini Coupé bude striktně dvoumístné, což z něj dělá jediné Mini pro dva cestující (od jara 2012 bude k dispozici i dvoumístný model Mini Roadster). Díky tomu, že chybí zadní sedačky, je to také Mini s největším zavazadlovým prostorem (280 litrů). Navíc už ve standardní výbavě nechybí otvor, kterým protáhnete například lyže.

Zaměření je sportovní - tříprostorová karoserie je nižší a rozměry jsou menší. Délka činí 3728 mm (ostatní současné vozy Mini jsou dlouhé 3734 mm), šířka je 1683 mm a výška 1378 mm (ostatní 1384 mm). Rozvor náprav má hodnotu 2467 mm.

Hezkým prvkem karoserie je zadní spoiler; ten se automaticky zvedá v rychlostech nad 80 km/h. Nabídka laků je stejná jako pro ostatní Mini: k dispozici je devět barev karoserie a tři barvy střechy. Tvar střechy podle Mini připomíná závodní helmy ze sedmdesátých let.

Také nabídka litých kol je pro Mini stejná jako u jiných verzí, na výběr bude celkem dvanáct různých typů (velikosti 15, 16 nebo 17 palců). Pro náročné bude k dispozici o 10 mm snížený podvozek John Cooper Works s tvrdšími tlumiči a silnějšími stabilizátory. U všech verzí jsou poháněná přední kola.

Přehled všech motorizací
Mini John Cooper Works Coupé: zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem twin-scroll, s přímým vstřikováním.
zdvihový objem: 1598 cm3,
výkon: 155 kW/211 k při 6000 min-1,
točivý moment: 260 Nm při 1850–5600 min-1,
zrychlení 0–100 km/h: 6,4 s,
nejvyšší rychlost: 240 km/h,
kombinovaná spotřeba paliva: 7,1 l/100 km
Mini Cooper S Coupé: zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem twin-scroll, přímé vstřikování a variabilní ventilový rozvod s technologií BMW Valvetronic
zdvihový objem: 1598 cm3,
výkon: 135 kW/184 k při 5500 min-1,
točivý moment: 240 Nm při 1600–5000 min-1
(260 Nm/1700–4500 min-1 s funkcí overboost)
zrychlení 0–100 km/h: 6,9 s,
nejvyšší rychlost: 230 km/h,
kombinovaná spotřeba paliva: 5,8 l/100 km
Mini Cooper Coupé: zážehový řadový čtyřválec, přímé vstřikování a variabilní ventilový rozvod s technologií BMW Valvetronic.
zdvihový objem: 1598 cm3,
výkon: 90 kW/122 k při 6000 min-1,
točivý moment: 160 Nm při 4250 min-1,
zrychlení 0–100 km/h: 9,0 s,
nejvyšší rychlost: 204 km/h,
kombinovaná spotřeba paliva: 5,4 l/100 km
Mini Cooper SD Coupé: vznětový řadový čtyřválec s hliníkovým blokem motoru, přímým vstřikováním common-rail a variabilním turbodmychadlem.
zdvihový objem: 1995 cm3,
výkon: 105 kW/143 k při 4000 min-1,
točivý moment: 305 Nm při 1750–2700 min-1, zrychlení 0–100 km/h: 7,9 s,
nejvyšší rychlost: 216 km/h,
kombinovaná spotřeba paliva: 4,3 l/100 km

Nejlevnější verze – 1,6 se 120 koňmi přijde na 517 500 korun. Pokud budete chtít 62 koní navíc, zaplatíte v Česku 625 000 korun. Nejostřejší verze John Cooper Works stojí 785 000 korun. Pokud chcete verzi s naftovým motorem, který se k charakteru stylového kupé popravdě moc nehodí, dáte za něj 650 tisíc korun.

Důležité je říci, že už základní verze jsou skvěle vybavené – za nejlevnější verzi si doplatíte pouze za klimatizaci, u všech verzí pak za metalický lak (11 350 korun); nemetalická bílá a červená je zadarmo. Mezi hlavní konkurenty počítá Mini Volkswagen Scirocco nebo Peugeot RCZ.