Motorka s názvem, co v sobě skrývá objem nového motoru a zároveň jméno boloňské městské čtvrti, kde sídlí továrna Ducati, používá ke svícení technologii LED. Přestože její použití pro hlavní světlomety, směrová světla i svítilny není v branži obvyklá, užití u prémiového výrobce, za jakého je firma Ducati považována, tolik nepřekvapí. Stejně tak na motocyklovou kategorii velmi slušný TFT displej místo klasických přístrojů. Úplně nový je podvozek stroje s netradičně vyoseným tlumičem zadní kyvné vidlice a s elektronickým odpružením DES (Ducati Electronic Suspension). Jezdci nabídne pochopitelně několik možností nastavení.

S modelem 1199 Panigale zmizel pro Ducati tolik charakteristický příhradový rám. Firma nově využívá hliníkový monokok, ve kterém má významnou pevnostní a nosnou funkci samotný dvouválcový agregát.

Nový motor Superquadro je sice skryt pod kapotáží, že je tu však od pohledu mnohé jinak, než byli v táboře Ducati zvyklí, naznačují už svody výfuků. Poprvé v historii u této značky končí pod motocyklem a také obsahují speciální katalyzátor umožňující dodatečné spalování zplodin. Dvouválcová koncepce s charakteristickým zvukem zůstává, ovšem hydraulická spojka už svůj typický chrastivý hluk vydávat nebude. Je totiž uložena v olejové lázni.

Přestože motoru zůstaly jen dva válce (samozřejmě v charakteristickém úhlu 90 stupňů), výkon agregátu je proti předchozí generaci o 20(!) koní vyšší. Celkových 195 koní při 10 750 ot./min nemá v kategorii dvouválců konkurenci. A ve spojení s extrémně nízkou suchou hmotností stroje – 164 kg – zůstává vzadu i velká většina zbylé víceválcové konkurence.

Točivý moment Ducati 1199 Panigale vrcholí v 9000 otáčkách na hodnotě 132 Nm. Ducati svůj doposud používaný rozvodový řemen nahradila řetězem a ozubenými koly. Podobně jako u podvozku, také u motoru bude možné vybírat z několika nastavení, což se kromě odezvy samotného agregátu projeví také na zbarvení přístrojovky.

Aby Ducati demonstrovala víru ve svou novou techniku (a také zastavila neustále živenou pověst servisně náročné značky), posunula servisní intervaly až na drakonických 24 000 km. To vypadá hodně, ovšem když údaje z oficiální tiskové zprávy rozklíčujeme, zjistíme, že nejde o výměnu oleje, ale o pravidelné seřízení vůle ventilů – zmíněná provozní kapalina se bude měnit v polovině intervalu - tedy v 12 000 km.

V Evropské unii bude standardní verze Ducati 1199 Panigale stát 17 990 eur, což je po přepočtu asi 450 000 Kč. Verze S pak bude za 22 990 eur (cca 575 000 Kč). Prodeje začnou se sezónou 2012.