Hlavní obsah

První testovací jízda s novou Škodou Citigo

Novinky, Martin Žemlička

V okolí Prahy jsme poprvé usedli za volant nejmenší škodovky v historii. Jak jezdí sedmá modelová řada, která technicky vychází z malých aut od Volkswagenu a Seatu?

Článek

Nové Citigo jsme vyzkoušeli se silnějším ze dvou nabízených motorů, litrový tříválec MPI nabídne 55 kW, respektive 75 koní. Kultura jeho projevu je lepší než u tříválcových motorů  HTP, chrastění je sice slyšet, ale utlumení je vcelku dobré a při vytočení je motor překvapivě živý.

Podvozek se nenechá rozhodit ani při ostřejší jízdě, nabídne dostatek komfortu (také díky malým kolům) a až překvapivě dlouho je neutrální. Problém není ani s přesnou pětistupňovou manuální převodovkou.

Ani vyšší řidič nebo spolujezdec se v Citigo nebude tísnit, zejména v příčném směru překvapí dostatek volného prostoru. Řidič si ale bude stěžovat na středový tunel, který omezuje jeho pravou nohu. Zadní sedačky jsou díky třídveřové karoserii hůře dosažitelné (pětidvéřová verze bude příští rok) a ani místa na nich není pro dospělé cestující dostatek. Citigo tak lze brát jako auto pro 2 plus 2 cestující.

Pochvalu zaslouží volant, který má tlustý věnec i optimální velikost (stejný je i ve Fabii  RS). Ergonomicky nepotěší, že ovladač pro elektrické stahování okna spolujezdce není v dosahu řidiče. Příjemná je příplatková externí navigace, která je přehledná, má příjemnou grafiku a samozřejmě komunikuje česky. Během testovacích jízd zaváhala navigace jenom jednou, když chtěla otočení do protisměru, přestože cesta byla správná.

Podrobné jízdní dojmy a všechny technické parametry přinesou Novinky.cz v úterý v dopoledních hodinách.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám