„Je to vývojový projekt, studenti se učí formuli navrhovat, pak ji sami staví a jejich závodní tým s ní jezdí na soutěže. Vývojových kanceláří a pracovišť zabývajících se formulovými vozy je v Čechách minimum, obvykle se vozy dováží ze zahraničí,“ řekl Novinkám „otec zakladatel“ studentského projektu Radek Tichánek a dodal, že od roku 2007, kdy projekt započal, jím prošlo už asi 80 studentů. Vozy vznikají v dílnách fakulty strojní a elektrotechnické.

„Jsou dána konstrukční pravidla, která vychází v Americe, ale nejsou až tak přísná, inspirujeme se ale i konstrukčními řešeními jiných týmů, ta nejsou utajovaná jako třeba u Formule 1 a samozřejmě i z Formule 1 se snažíme něco napodobovat. Zpola jsou to naše nápady a zpola kopírujeme a upravujeme,“ prozradil Novinkám šéfkonstruktér studentského týmu Tomáš Karniš.

Nová formule FS.03

Nová formule FS.03

FOTO: Novinky

Nová formule FS.03, která se kromě druhého místa ve Španělsku může pochlubit i čestým místem z italského a sedmým místem z anglického okruhu, je konstrukčně mnohem dál než její předchůdkyně FS.02.

Především díky menší hmotnosti. Jezdce, kteří nové formule testují a také s nimi závodí v rámci soutěží Formula Student/SAE, vybírá studentský závodní tým s názvem CTU CarTech ze svých řad.

První formuli poháněnou elektromotorem čekají ještě úpravy

Formule FSE.01 je zatím první a jediný zástupce tzv. elektroformule v České republice a je odvozena z upravené konstrukce FS.02 a FS.03 pro umístění elektromotoru a LiPol baterií.

„Vzniká od ledna letošního roku, právě teď proběhla její první ostřejší jízda mezi lidmi. Během ní uspěla, akorát jsou tam ještě rezervy, protože si všichni myslíme, že může jezdit rychleji, takže je před vývojáři ještě dost práce,“ přiznává Tichánek.

Nová formule FSE.01 poháněná na elektromotor

Nová formule FSE.01 poháněná elektromotorem

FOTO: Novinky

Celkové náklady na studentské formule dosáhly letos 3,52 miliónů korun. Tým konstruující formule se spalovacím motorem spotřeboval 2,49 miliónu a autoři elektroformule 1,03 miliónu korun. Práci studentů financuje ČVUT a přispívá kolem třicítky sponzorů, z nichž generálním partnerem je akciová společnost Škoda Auto. Šéf technického vývoje automobilky Jaroslav Machan prozradil, že už sedm členů týmu ve Škodovce pracuje.