Nový Koleos má novou přední masku, zadní partie jsou zcela stejné, stejně jako rozměry vozidla. Uvnitř je kvalitnější kabina s novým čalouněním, bílým podsvícením ukazatelů a navigací TomTom.

Stále skvělá je variabilita interiéru – pokud pomineme asymetricky sklápěnou zadní lavici (vznikne pak zavazadlový prostor 1380 litrů), lze sklopit sedadlo spolujezdce do roviny a převážet předměty dlouhé až 260 centimetrů. Víko pátých dveří má dvojité otevírání, spodní část víka můžete zatížit až 200 kilogramy. Nechybí otvor na lyže, zadní lavice je navíc posouvatelná.

O pohon se starají dva výhradně vznětové motory – technicky jde o jeden a ten samý dvoulitr (M9R) přeplňovaný turbodmychadlem s variabilní geometrií a pracovním tlakem až 1600 barů. Motor je naladěn na 110 nebo 127 kW (150 respektive 175 k); točivý moment dosahuje u slabšího motoru dostatečných 320 Nm.

Renault Koleos

Renault Koleos - předchůdce

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

V Jižní Koreji vyráběný Koleos má podvozek z Nissanu X-Trail, což zaručuje slušné jízdní vlastnosti v lehčím terénu. Přední nájezdový úhel je 27 stupňů, světlá výška činí 206 mm. V nabídce je pohon pouze přední nápravy nebo systém pohonu všech čtyř kol, který při běžných podmínkách přenáší točivý moment pouze na přední kola. Oproti konkurenčnímu systému Haldex lze pohon 4x4 „natvrdo“ zapnout tlačítkem Lock (přenos na přední a zadní nápravu je pak rovnoměrných 50 a 50 procent).

Tuzemský importér zveřejnil už také ceník – základní verze se bude nabízet za 499 tisíc korun. Už v základu máte klimatizaci, sedmnáctipalcová litá kola, rádio s CD/MP3 přehrávačem, tempomat s omezovačem rychlosti, mlhovky nebo palubní počítač. Renault chce Koleos trochu popostrčit v prodejních statistikách, ve kterých nyní figuruje na chvostu, což je asi hlavní důvod nízké ceny. Za podobnou částku středně velké SUV s obdobným motorem a výkonem v Česku neseženete.