"Zvýšený zájem lze pozorovat již od počátku září. Důvodem však není pouze nová úprava, ale především avizované zdražování pneumatik ze strany výrobců a efekt dojíždění zimních pneumatik v letních měsících," uvedl jednatel Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.

Například Bridgestone plánuje podle marketingového specialisty Jaroslava Třetiny v listopadu další vlnu zdražování, která bude znamenat celkové zvýšení cen proti loňsku o desetinu. Goodyear zvýší ceny dokonce o 13 procent. Důvodem je růst cen ropy a kaučuku na světových trzích spolu se zdražováním energií.

Na poslední chvíli

Nejvyšší poptávku prodejci tradičně očekávají až s prvním sněžením. I když se obchodníci na letošní nápor snažili předzásobit, sami očekávají, že sklady budou rychle prázdné a ceny dostupného obutí skokově porostou.

"Díky současným podmínkám se ceny pneumatik během následujících dvou měsíců mohou vyšplhat až na 1,5násobek. Jednoduché ale nebude ani objednání do servisu. Lidé často nechávají přezutí doslova na poslední chvíli. Díky tomu se v servisech objeví dlouhé pořadníky," předpověděl Václav Částka ze společnosti Dobré pneu.

Již v roce 2008 používalo zimní pneu podle marketingového manažera Goodyear Dunlop Tires Borise Tománka více než 70 procent tuzemských řidičů a téměř devět z deseti těch motoristů, kteří jezdí automobilem denně. "Proto neočekáváme dramatický nárůst poptávky způsobený legislativní změnou," dodal.

Aktuální nabídku nových i ojetých vozů najdete na Sauto.cz.