Citigo je první škodovka vyvíjená mimo Mladou Boleslav, je to také první model, který se vyrábí výhradně mimo Českou republiku (konkrétně v Bratislavském závodě VW). Není tedy divu, že někteří zaměstnanci neberou tento model za vlastní, ale spíše jako adoptované dítko.

Škoda Citigo zachycena v běžném provozu v Mladé Boleslavi.

Škoda Citigo zachycena v běžném provozu v Mladé Boleslavi.

FOTO: MMS/Radek Plavecký, Právo

Technicky Citigo prakticky stoprocentně vychází z Volkswagenu Up!, vnější design je však odlišný (patrné je to zejména při pohledu zepředu). Je to podobné jako s trojicí malých modelů z Kolína – technika je stejná, mírně odlišný je pouze vnější design.

Poprvé je ve voze domácí značky použit boční airbag Head-Thorax s funkcí ochrany hlavy pro řidiče a spolujezdce, který spolu s dalšími prvky tvoří ve své třídě příkladný bezpečnostní paket. Aktivní bezpečnost podstatně zlepšuje také nový brzdový asistent „City Safe Drive“. Systém se automaticky aktivuje při rychlostech pod 30 km/h a laserovým senzorem registruje nebezpečí kolize. Citigo je společně s modelem Up! aktuálně jediným vozem v segmentu malých vozů s funkcí nouzového brzdění.

Nová Škoda Citygo vyfotografována v běžném provozu v Mladé Boleslavi.

Nová Škoda Citygo vyfotografována v běžném provozu v Mladé Boleslavi.

FOTO: MMS/Radek Plavecký, Právo

Po uvedení modelu Citigo na trh budou na výběr dva nové tříválcové benzinové motory: oba mají objem 1,0 litru a výkon 44 kW/60 k, resp. 55 kW/75 k. V úsporné variantě Green tec činí průměrná spotřeba 4,2 l/100 km, resp. 4,3/100 km. Emise dosahují hodnot 97 resp. 99 g CO2 na km. Spotřeba a emise činí u 44kW motoru 4,5 l/100 km, 105 g CO2 na km. Motor o výkonu 55 kW spotřebuje 4,7 l/100 km a vypouští 108 g CO2 na km.

Aktuální nabídku nových i ojetých vozů značky Škoda najdete na Sauto.cz.