Článek
Firma Maruti Suzuki, jejímž většinovým vlastníkem je japonská automobilka Suzuki Motor, kontroluje polovinu trhu s osobními vozy v Indii. Společnost se ale nyní potýká s rostoucí konkurencí ze strany největší jihokorejské automobilky Hyundai Motor a dalších rivalů.
Indie je třetí největší ekonomikou v Asii. Země je podobně jako sousední Čína atraktivním odbytištěm pro výrobce automobilů, kteří se na těchto rychle rostoucích trzích snaží kompenzovat slabší poptávku ve vyspělých zemích.
Výzkumná společnost J.D. Power and Associates letos předpověděla, že Indie se do roku 2020 dostane mezi tři největší automobilové trhy na světě. Upozornila, že v loňském roce Indie obsadila šesté místo, když předstihla Británii, Francii a Itálii.
Loni se podle J.D. Power v Indii prodalo 2,7 miliónu osobních a lehkých užitkových vozů ve srovnání s prodejem pouhých 700 000 vozů v roce 2000. Do roku 2020 by se měl prodej podle prognózy J.D. Power vyšplhat na 11 miliónů vozů ročně. Indie by tak měla být třetím největším automobilovým trhem světa po Číně a Spojených státech.