Růst prodeje bude doprovázet výrazné zvyšování kapacity výrobců, která během několika let převýší poptávku dvojnásobně. To povede ke konsolidaci trhu, který by v roce 2015 mělo ze čtyř pětin ovládnout pět hlavních hráčů: AESC, LG Chem, Panasonic / Sanyo, A123 a SB LiMotive. V současné době působí na trhu přes 100 výrobců lithium-iontových baterií.

"Za příznivých podmínek by se mohl do roku 2020 zvýšit objem celosvětového trhu až na 50 miliard dolarů," uvedl šéf pražské pobočky Roland Berger Roland Zsilinszky. Experti z Roland Berger očekávají, že více než 80 procent produkce lithium-iontových baterií bude do roku 2015 určeno pro osobní automobily a lehké komerční vozy.

S nárůstem prodejů lze podle Zsilinszkého předpokládat, že výrobci automobilů z Japonska a Koreje udělají maximum pro to, aby získali vedoucí postavení na trhu alternativních pohonných technologií. Jejich podíl na celosvětové produkci dosáhne do roku 2015 zhruba 40 procent. "Vzhledem k tomu, že v Asii bude nadále převažovat výroba hybridních vozidel, která využívají převážně nikl-kovové hybridní baterie, zůstane podíl tohoto regionu na trhu lithium-iontových baterií pod hranicí 15 procent," dodal. Čínští výrobci by měli za čtyři roky ovládat osm procent světového trhu. Do roku 2020 se Čína podle studie stane největším trhem v oblasti elektromobility.

Aktuální nabídku nových i ojetých vozů najdete na Sauto.cz.