Nová generace i30 byla navržena v technickém středisku Hyundai Motor Europe v německém Rüsselsheimu. Výška karoserie je oproti minulé generaci nižší (1470 mm), celková délka (4300 mm) narostla o 20 mm a šířka (1780 mm) nepatrně vzrostla. Palivová nádrž má objem 53 litrů, zavazadelník pak v dané třídě přijatelných 378 litrů.

Na výběr budou tři vznětové a tři zážehové motory s rozpětím výkonů od 66 kW (90 k) do 99 kW (135 k). Korejská automobilka očekává, že podíl mezi modely i30 se zážehovými a vznětovými motory bude 50:50 %. Na výběr budou šestistupňové převodovky, manuální i samočinné.

Hyundai očekává, že nejprodávanější bude vznětová šestnáctistovka přeplňovaná turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek (VGT). Čtyřválec má nejvyšší výkon 94 kW (128 k) při 4000 otáčkách. Hyundai i30 díky němu zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,9 vteřiny a rozjede se na 197 km/h.

Upravené je zavěšení podvozku, vpředu jsou klasické vzpěry McPherson, vzadu je pak technicky náročnější nezávislé víceprvkové zavěšení uložené v pomocném rámu.

Řízení je hřebenové s elektrickým posilovačem. O zpomalení se vpředu starají kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech, vepředu s vnitřním chlazením.

Standardem jsou 15palcová ocelová kola, v nabídce budou i kola z lehké slitiny ve velikostech 15, 16 a 17 palců.

Evropský prodej nové generace i30 s pětidvéřovou karoserií hatchback bude zahájen začátkem roku 2012. Předpokládá se, že vznikne i karosářská verze kombi. Ceny zatím výrobce neoznámil. Na všechny í-třicítky se bude vztahovat pětiletá záruka.

Aktuální nabídku nových i ojetých vozů značky Hyundai najdete na Sauto.cz.