Článek
Minulé ST poháněl pětiválec, nová generace si musí vystačit se čtyřmi válci. Dvoulitrový zážehový motor má výkon 184 kW / 250 koní a 360 Nm. Ford předpokládá kombinovanou spotřebu paliva zhruba 7 litrů na sto kilometrů. Motor přeplňovaný turbodmychadlem s proměnným časováním sacích i výfukových ventilů bude spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Stejně jako u minulé generace se i u současného es-téčka technici zaměřili na sportovní zvukový projev motoru a zejména výfuku.
Podvozek vychází z běžného focusu, je však jinak nastaven. Je snížený o 10 mm, tlumiče pérování jsou tvrdší. Zadní zavěšení je přepracované – jde zejména o zesílené závěsy kol a nový stabilizátor. Naladění podvozku hatchbacku a kombi se mírně odlišuje. Systém elektronické stabilizace lze zcela vypnout.
Elektrický posilovač řízení spolupracuje se systémem pro minimalizaci přenosu točivého momentu do řízení (Torque Steer Compensation, TSC). Díky tomu přední kola mají lepší záběr na nerovném povrchu nebo na silnicích s různou adhezí a „netahají“ za volant při prudkém sešlápnutí plynu.
Litá kola jsou velká osmnáct palců, v nabídce bude i tzv. „Performance Pack“, který kombinuje černé ráfky s červenými brzdovými třmeny. Kola Focusu ST jsou obuta do pneumatik Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 s rozměry 235/40R18.
Prodej nového Focusu ST začne příští rok. Ceny zatím nebyly oznámeny. Focus ST se bude nabízet ve třech výbavových stupních (ST1, ST2 a ST3), už v základu jsou sedadla Recaro. V nabídce bude kromě výrazné žluté barvy Tangerine Scream modrá, červená a bílá barva karoserie.