Článek
Unikátem na konceptu Forvision jsou zejména plastová kola (s klasickými pneumatikami), která se v automobilovém průmyslu nepoužívají. Díky nižší hmotnosti, než u klasických plechových nebo hliníkových ráfků, se na každém kole ušetří tři kilogramy hmotnosti. Podle interních testů automobilky je toto řešení pevné a odolné, teoreticky je tedy připraveno pro sériovou výrobu.
Hmotnost se šetřila i v případě karoserie, například dveře jsou zhotoveny z pryskyřice. Díky tomu se ušetřilo padesát procent oproti oceli, respektive zhruba třicet procent v porovnání s hliníkem.
Další zajímavostí je střecha propouštějící světlo, která současně produkuje energii. Jde v podstatě o solární panely. Podle výrobce údajně i v případě slabého světla produkují dostatečnou energii, aby poháněly ventilátory a multimediální systémy vozidla.
Smart neuvádí podrobnosti o elektrickém ústrojí, které nový koncept pohání – patrně proto, aby se celá pozornost strhla na inovativní použití nových plastových technologií. Nový Smart by se měl v sériové verzi podle nepotvrzených informací začít prodávat nejdříve v roce 2013. Koncept Forvision se ve světové premiéře ukáže poprvé příští týden na autosalonu ve Frankfurtu.