„Byl to vážně silný náraz. V autě běžně jedete padesát, šedesát nebo i sto a simulátor jede jenom třicet a je to taková strašná pecka. Jsem z toho úplně šokovaná,“ uvedla slečna, která si náraz otestovala na vlastní kůži.

Simulátor nárazu vám zkrátka umožní zažít si dopravní nehodu nanečisto. „Když o bouračkách budete někomu vyprávět, je to pouze vyprávění, když ale někoho necháte prožít si náraz na vlastní kůži, tak každý vstává a říká si a sakra, co bych dělal, kdybych ten pás neměl.“ A o tom právě celá akce byla. Hlavním cílem Besipu bylo upozornit na důležitost zádržných systémů, ať už sedíte kdekoli ve voze.

Simulátor nárazu

Simulátor nárazu

FOTO: Novinky

Častým problémem je to, že lidé na zadních sedačkách mají pocit, že jsou tam v bezpečí a poutat se proto nemusí. Opak je ale pravdou. Svým neuváženým chováním ohrožují životy lidí, kteří sedí před nimi. „Když pojedete rychlostí padesát kilometrů za hodinu a narazíte,  vaše tělo poletí dopředu a jeho hmotnost se v této chvíli ztřicetinásobí. Takže stokilová babička se najednou změní ve tři tuny hmoty, která letí na řidiče a může ho smrtelně zranit.“

Posuvný simulátor je ve svém principu velmi jednoduchý. Je to v podstatě tři a půl metru dlouhá nakloněná rovina, po které sjíždí dvousedadlový vozík o hmotnosti tři sta kilogramů, představující kabinu osobního automobilu. Obě sedadla umístěná za sebou jsou vybavena tříbodovými samonavíjecími bezpečnostními pásy. Sklon i délka dráhy vozíku jsou vypočteny tak, aby kabina simulovala náraz vozu rychlostí třicet kilometrů v hodině. Vznikne tak přetížení až 10 g, které trvá 50 milisekund, takže účastnící simulace si velmi názorně a rychle vyzkoušejí, proč být v jedoucím automobilu připoutáni.

Aktuální nabídku nových i ojetých vozů najdete na Sauto.cz.