Hlavní obsah

Elektrická Audi A2 má jednostupňovou převodovku, řadí se dotykem

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Audi ve Frankfurtu ukáže studii elektrického automobilu A2. Technická studie podle automobilky "skýtá příležitost k nahlédnutí do budoucnosti elektrické mobility v ulicích velkoměst." Sériová výroba zatím nebyla potvrzena, lze ji však v příštích letech očekávat.

Článek

Audi konceptem A2 zcela vyplní číselné označení modelové řady, počínaje malou A1 a konče luxusním sedanem A8. Nový koncept, který nese typické znaky designu současných Audi, váží 1150 kilogramů. Studie je 3804 mm dlouhá, 1693 mm široká a 1494 mm vysoká.

Uvnitř je prostor pro čtyři cestující. Mezi zadními sedadly je umístěna konzola s úložnými prostory. Zajímavostí je neprůsvitná skleněná střecha (kompletně odráží infračervenou část slunečního záření), která se po stisknutí tlačítka stane průhlednou. Fígl je v tom, že malé částečky integrované do skla se působením elektrického napětí uspořádají tak, aby světlo mohlo bez omezení procházet sklem.

Audi A2 concept je čistě elektrickým vozidlem. Pohání jej lithium-iontový akumulátor, který je uložen pod podlahou (tzv. sendvičová koncepce). Akumulátor má kapacitu 31 kWh, elektromotor - uložený vpředu napříč – dává nejvyšší výkon 85 kW a točivý moment 270 Nm. Poháněná jsou přední kola prostřednictvím jednostupňové samočinné převodovky. K řazení zpětného chodu, respektive prvního stupně pro pohyb vpřed slouží dotyková plocha vlevo vedle volantu.

Dojezd konceptu je zhruba 200 kilometrů. Z běžné zásuvky 230 V se baterie na plnou kapacitu dobijí za čtyři hodiny. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 9,3 s, nejvyšší rychlost automobilka omezila na 150 km/h. Koncept je navržen také pro bezdrátové nabíjení.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám