Článek
Žhavou novinku Tatra představila v kopřivnickém Technickém muzeu, přímo mezi veterány značky Tatra. „DAF nám bude dodávat kabiny a motory. Přesto lze Phoenix považovat za tatrovku, protože jeho vývoj i výroba jsou naše,“ uvedl šéf marketingu akciové společnosti Tatra Martin Najzr.
Phoenix má dvou nebo třímístnou kabinu a unikátní inovovaný tatrovácký podvozek s novou přídavnou převodovkou a pneumatickým odpružením všech náprav. Díky tomu a vodou chlazenému motoru o výkonu 265 až 375 kW je schopen bez problémů zvládat i ty nejtěžší terény o sklonu až 35 stupňů. Na silnici je jeho maximální rychlost 85 kilometrů v hodině. V největší verzi uveze až 32 tun. První auta mají sjet z výrobní linky do konce měsíce.
Podle generálního ředitele a předsedy představenstva Tatry Ronalda Adamse bylo cílem zkonstruovat novou tatru, která by byla kombinací nejnovějších inovací unikátního podvozku a nejmodernějších kabin DAF a motorů PACCAR. „Projekt však nakonec vyústil v mnohem rozsáhlejší spolupráci,“ dodal Adams.
Automobilka věří, že se Tatra Phoenix stane jejím nejdůležitějším produktem v oblasti civilních nákladních vozidel. Vůz má být využíván ve stavebnictví, důlním průmyslu, lesnictví, při těžbě ropy a plynu i v jiných průmyslových odvětvích. Nový vůz bude Tatra nabízet také prostřednictvím dealerské sítě DAF, ten díky spolupráci získá v Tatře 19procentní podíl.