V hlavní roli u modelů S6, S7 a S8 je nový motor 4.0 TFSI, který nahrazuje původní atmosféricky plněný vidlicový desetiválec s objemem 5,2 litru. Nový osmiválec je v případě S6 a S7 vyladěný na nejvyšší výkon 309 kW (420 k), v případě S8 je to ještě o 100 koní více - 382 kW (520 k). Osmiválec je přeplňovaný dvěma turbodmychadly; poskytuje točivý moment 550 Nm od 1400 do 5300 otáček, v případě verze S8 je to 650 Nm.

S6 díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,8 vteřiny a S6 Avant za 4,9 vteřiny (stejně jako S7). Nejrychlejší z nových „esek“ je S8, ta zvládne stovku za 4,2 vteřiny. U všech modelů je elektronicky omezená nejvyšší rychlost při tradičních 250 km/h.

Ostré verze od Audi poznáte pole čtveřice koncovek výfuků a nápadnějšího zadního difuzoru; u verzí sedan je vzadu decentní spoiler na víku. Kola mají rozměr devatenáct, dvacet nebo jednadvacet palců. Uvnitř najdete všudypřítomné emblémy S, jinak se interiér prakticky nezměnil.

Výkon motoru přenáší sedmistupňová, u S8 osmistupňová převodovka S tronic. Trvalý pohon všech kol quattro používá samosvorný mezinápravový diferenciál, přikoupit lze pohon quattro se sportovním diferenciálem. Modely S nejsou zrovna lehké: S6 má provozní hmotnost 1895 kg, S6 Avant 1950 kg, S8 váží bezmála dvě tuny (1975 kg).

Samozřejmostí jsou výkonné kotoučové brzdy s vnitřním chlazením vpředu i vzadu (mají matně černé třmeny opatřené logy S). Audi nabízí za příplatek keramické kotouče vyztužené uhlíkovými vlákny.

Nové modely S6, S7 a S8 se objeví u prodejců na jaře příštího roku. Prodejní ceny zatím český importér neoznámil.

Aktuální nabídku nových i ojetých vozů značky Audi najdete na Sauto.cz.