Článek
Podle současné metodiky, která se od roku 2012 zpřísní, si až na jednu výjimku všechny testované modely sáhly na celkové, marketingově cenné pětihvězdičkové ohodnocení.
Pouze u korejské Kie se nebude slavit, model Picanto si jako jediný vysloužil „jenom“ čtyřhvězdičkové ohodnocení. Pravdou je, že ochrana dospělých i dětí ve vozidle dopadla pro malé picanto velmi dobře, automobil ztratil body za asistenční systémy (ESP chybějící v základní výbavě) a ochranu sražených chodců.
Ochrana chodců mimochodem trápila všech deset automobilů, nejlépe dopadl VW Jetta s 56 procenty, ale ani to by nestačilo na minimální hranici 60 procent, která bude pro pětihvězdičkové ohodnocení vyžadována od příštího roku.
Výsledky crash testů EuroNCAP (srpen 2011) | |||||
---|---|---|---|---|---|
automobil | celk. hodn. | dospělí | děti | chodci | bezp. systémy |
Audi A6 | 5 | 92 % | 83 % | 41 % | 86 % |
BMW X3 | 5 | 88 % | 83 % | 53 % | 71 % |
Chevrolet Aveo | 5 | 95 % | 87 % | 54 % | 93 % |
Chevrolet Orlando | 5 | 95 % | 79 % | 49 % | 71 % |
Citroen DS5 | 5 | 89 % | 83 % | 40 % | 97 % |
Hyundai i40 | 5 | 92 % | 86 % | 43 % | 86 % |
Kia Picanto | 4 | 86 % | 83 % | 47 % | 43 % |
Opel Ampera | 5 | 85 % | 78 % | 41 % | 86 % |
VW Golf Cabriolet | 5 | 96 % | 86 % | 53 % | 71 % |
VW Jetta | 5 | 94 % | 86 % | 56 % | 71 % |
Podrobné informace o testovaných automobilech, metodice nárazových testů i hodnoceních všech testovaných automobilů najdete na oficiálních stránkách EuroNCAP.