Podle současné metodiky, která se od roku 2012 zpřísní, si až na jednu výjimku všechny testované modely sáhly na celkové, marketingově cenné pětihvězdičkové ohodnocení.

Pouze u korejské Kie se nebude slavit, model Picanto si jako jediný vysloužil „jenom“ čtyřhvězdičkové ohodnocení. Pravdou je, že ochrana dospělých i dětí ve vozidle dopadla pro malé picanto velmi dobře, automobil ztratil body za asistenční systémy (ESP chybějící v základní výbavě) a ochranu sražených chodců.

Ochrana chodců mimochodem trápila všech deset automobilů, nejlépe dopadl VW Jetta s 56 procenty, ale ani to by nestačilo na minimální hranici 60 procent, která bude pro pětihvězdičkové ohodnocení vyžadována od příštího roku.

Výsledky crash testů EuroNCAP (srpen 2011)
automobilcelk. hodn.dospělídětichodcibezp. systémy
Audi A6
592 % 83 % 41 %86 %
BMW X3 588 %83 %53 %71 %
Chevrolet Aveo
595 %87 %54 %93 %
Chevrolet Orlando
5 95 %79 %49 %71 %
Citroen DS5
5 89 %83 %40 %97 % 
Hyundai i40
5
92 %86 %43 %86 %
Kia Picanto
486 % 
83 % 
47 % 
43 % 
Opel Ampera
585 % 
78 % 
41 % 
86 % 
 VW Golf Cabriolet
596 % 
86 % 
53 % 
71 % 
 VW Jetta
594 % 
86 % 
56 % 
71 % 

Podrobné informace o testovaných automobilech, metodice nárazových testů i hodnoceních všech testovaných automobilů najdete na oficiálních stránkách EuroNCAP.

Aktuální nabídku nových i ojetých vozů najdete na Sauto.cz.