Článek
Mercedes udělal radost všem milovníkům poctivých atmosféricky plněných motorů. Pod kapotou nového SLK buší osmiválcové srdce, které se obejde bez kompresorů i turbodmychadel. Z 5,5 litru objemu dává tento hliníkový vidlicový V8 výkon 422 koní při 6800 otáčkách. Zadní pneumatiky musejí „ustát“ 540 Nm točivého momentu, který vrcholí při 5400 otáčkách. Motor se nechá vytočit až do 7200 otáček.
Samozřejmostí je sportovní zvuk, o který se stará sání a čtveřice laděných výfuků. Poněkud nesmyslnou ekologickou úlitbou je systém start-stop, který při stání samočinně vypíná motor.
Převodovka je automatická a má sedm stupňů; zrychlení na 100 km/h je otázkou 4,5 vteřiny, při 250 km/h zasáhne elektronický omezovač.
Kombinovaná spotřeba činí pouhých 8,5 litru, může za ni i speciální systém, který odpojuje polovinu válců - pokud zrovna řidič nepotřebuje akcelerovat a přepne se do příslušného módu. Připojení čtyř válců trvá pouhých 30 milisekund.
Prodej bude zahájen zkraje příštího roku, cena zatím nebyla oznámena. Světovou premiéru si nejrychlejší SLK odbyde v polovině září ve Frankfurtu.