Hlavní obsah

Nejrychlejší škodovka všech dob se rozjela na 325 km/h 

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Britský importér Škody vzal na solné pláně Bonneville v Utahu speciálně upravenou Octavii s výkonem cca 550 koní. Cílem bylo jet co nejrychleji. Octavia se rozjela na 325 km/h a stala se tak nejrychlejším vozidlem s okřídleným šípem ve znaku v historii mladoboleslavské automobilky.

Článek

Britský importér letos slaví deset let prodejů modelů RS od Škody (v Británii mají označení vRS, protože písmena RS má zaregistrovaný Ford).

Extrémní Octavia, která vychází z modelu RS, je mimo jiné vybavena brzdícím padákem. Motor je původem z Octavie RS (2,0TFSI), má ale jiné turbodmychadlo Garett, mezichladič a další díly. Výsledkem je výkon 550 až 600 koní a 450 Nm, coby palivo se používá 120oktanový benzín.

Cílem bylo zdolat nejvyšší rychlost 200 mil v hodině, tj. 322 km/h. Nakonec se ale podařilo rozjet Octavii na ještě vyšší rychlost - na solné pláni Bonneville v Utahu se rychloměr zastavil na 202 mph, tj. 325 km/h. Při první jízdě celého týdne dosáhla

Cílem bylo zdolat nejvyšší rychlost 200 mil v hodině, tj. 322 km/h. Nakonec se ale podařilo rozjet Octavii na ještě vyšší rychlost - na solné pláni Bonneville v Utahu se rychloměr zastavil na 202 mph, tj. 325 km/h. Při první jízdě celého týdne dosáhla Octavia vRS Bonneville Special rychlosti 313 km/h (195,69 mph). Impozantních 325

km/h (201 mph) pokořil vůz při svém šestém pokusu.

Nejrychlejším sériovým automobilem s logem Škoda je zatím Superb 3,6 FSI 4x4, který jede až 250 km/h.

Závody na solných pláních v Utahu se jezdí od roku 1912, populární začaly být od třicátých let minulého století. Pro vytváření rychlostních rekordů jsou zde ideální podmínky – rovný úsek má přes 12 mil (19 kilometrů). Nyní se při soutěžích automobilů, motocyklů a speciálně upravených vozidel jezdí úsek dlouhý 9 mil. Rekordem je rychlost 1001 km/h, kterou s vozem Blue Flame zajel v roce 1970 americký závodník Gary Gabelich. Jeho automobil byl poháněn raketovým pohonem.

Reklama

Výběr článků

Načítám