Článek
Funkční prototyp Husqvarny Nuda900R ukázali zástupci značky na BMW Innovation Days. Podle našich informací se stroj bude v této podobě vyrábět, jen mu přibudou povinná zrcátka, nosič značky, stojan a směrové svítilny.
Podle zatím oficiálně nepotvrzených informací má být stroj blízce příbuzný s modelem F800. Jeho základem je odvozený příhradový rám z ocelových trubek. O odpružení se stará masivní přední USD vidlice s dlouhým zdvihem a vzadu je kyvka s centrální tlumící jednotkou od Öhlins. Brzdový systém Brembo se skládá z dvojice kotoučů s radiálními třmeny na předním kole a jednoho menšího kotouče vzadu. Provozní hmotnost motorky prý bude nižší než 180 kg.
Řadový dvouválec z F800 je převrtaný na 900 ccm. Jeho výkony zatím nejsou oficiálně potvrzeny, ovšem kvalifikované předpoklady tipují 100 Nm točivého momentu a 105 koní výkonu. Připomeňme, že v modelu BMW F800 má osmistovka výkon až 90 koní.
Více se o prvním silničním motocyklu ze stáje Husqvarna dozvíme zřejmě až na některé z podzimních motocyklových výstav Intermot a EICMA. V prodeji se stroj objeví nejdříve koncem roku, cenovku čekáme kolem 300 000 Kč. Díky svému ultimativnímu vzhledu a inovativní technice má určitě o pozornost postaráno.