Volkswagenu pomohly nové modely Golf, Jetta a Tiguan. U modelu Jetta sice zákazníci hlásili více problémů než v celkovém průměru, v konečném výsledku to však nevadilo, protože byli s jeho nákupem celkově velmi spokojeni.

Průzkum hodnotil spokojenost více než 37 000 kupců nových modelů za prvních 90 dní od koupě. Na posledním místě mezi hodnocenými automobilkami skončil jihokorejský Hyundai, protože některé jeho modely nebyly americkými zákazníky dobře přijaty a nejnovější modely se do průzkumu nedostaly. Dobře si však vedl sedan Sonata, i když i s ním bylo více jednotlivých problémů než v průměru.

Strategic Vision zakládá svůj průzkum na celkové spokojenosti zákazníků. Ta je podle firmy pro hodnocení údajně důležitější než dílčí problémy, které se dají operativně odstranit.

O značné subjektivitě těchto průzkumů svědčí i fakt, že podle červnového průzkumu J.D. Power and Associates byla kvůli zvýšenému počtu hlášených problémů značka Ford z loňské páté příčky až na 23. místě. V průzkumu společnosti Strategic Vision se americký Ford umístil na druhém místě. V německém průzkumu J. D. Power zase skončil Ford jedenáctý [celá zpráva].

Aktuální nabídku nových i ojetých vozů značky Volkswagen najdete na Sauto.cz.