Článek
Továrna byla zavřená téměř celý duben a květen, protože firma nemohla platit svým dodavatelům. Auta začala vyrábět znovu koncem května, avšak brzy musela výrobu opět zastavit kvůli nedostatku součástek.
"Nebudeme normálně vyrábět ve 25. a 26. týdnu (20. června až 3. července)," uvedla mluvčí Gunilla Gustavsová. "Stále jednáme se všemi dodavateli a musíme vše dostat ve stejnou dobu. Jako normální pracovní týdny jsou plánovány týdny 27. až 29. (4. až 24. července)," dodala.
V minulých týdnech se Saab dohodl na záchraně se dvěma čínskými automobilovými společnostmi, Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co a Pangda. Tyto dohody, které musí ještě schválit úřady v Číně a Evropě, by měly vyřešit finanční problémy firmy pro střední i dlouhé období. Krátkodobé financování však zůstává problémem, protože firma doufala v rychlý prodej svého závodu, kterým chtěla získat hotovost na obnovení výroby.
Majitelem Saabu je nizozemská společnost Spyker, která nedávno změnila svůj název na Swedish Automobile.