Článek
Za celkovým vítězem - zážehovým dvouválcem TwinAir od Fiatu - se na druhé pozici umístil loňský vítěz – motor 1,4 TSI koncernu VW a třetí je nový osmiválec od Ferrari (ten vyhrál kategorii výkonných motorů). Kompletní výsledky všech kategorií jsou k dispozici zde.
Dvouválec od Fiatu je technicky vyspělejší než nekultivované tříválce typu 1,2 HTP, přináší navíc výkon jako čtyřválec (ale s nižší spotřebou a emisemi). Jde o mimořádný motor, který si první místo zaslouží. Zatím jej Fiat používá pouze v modelu 500, v budoucnu však bude nasazen i v jiných automobilech.
Dvouválec TwinAir má objem 875 ccm a přeplňování turbodmychadlem. Výkon je 85 koní, nejvyšší točivý moment dosahuje hodnoty 145 Nm při 1900 otáčkách. V případě Fiatu 500 činí maximální rychlost 173 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 11 sekund. Spotřeba paliva v kombinovaném režimu je s robotizovanou převodovkou 4,1 l /100 km (s manuální 4,2 l). Motor plní emisní normu Euro 5.
Motor roku 2011 | |
---|---|
Pořadí a motor (modely, ve kterých tento motor je) | počet bodů |
1. Fiat 875 ccm TwinAir (dvouválec) (Fiat 500) | 372 |
2. Volkswagen 1,4TSI Twincharger (VW Polo, Golf, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Škoda Fabia RS, VW Touran, Seat Ibiza/Cupra, Alhambra, Audi A1) | 346 |
3. Ferrari 4,5 V8 (458 Italia) | 278 |
4. BMW 3,0 DI twin turbo (BMW 135i, M Coupe, 335i, 535i, X3 35i, X5 35i, X6 35i, Z4, 740i) | 275 |
5. Audi 2,5 Turbo pětiválec (Audi TT RS, RS3) | 192 |