Za celkovým vítězem - zážehovým dvouválcem TwinAir od Fiatu -  se na druhé pozici umístil loňský vítěz – motor 1,4 TSI koncernu VW a třetí je nový osmiválec od Ferrari (ten vyhrál kategorii výkonných motorů). Kompletní výsledky všech kategorií jsou k dispozici zde.

Dvouválec od Fiatu je technicky vyspělejší než nekultivované tříválce typu 1,2 HTP, přináší navíc výkon jako čtyřválec (ale s nižší spotřebou a emisemi). Jde o mimořádný motor, který si první místo zaslouží. Zatím jej Fiat používá pouze v modelu 500, v budoucnu však bude nasazen i v jiných automobilech.

Dvouválec TwinAir má objem 875 ccm a přeplňování turbodmychadlem. Výkon je 85 koní, nejvyšší točivý moment dosahuje hodnoty 145 Nm při 1900 otáčkách. V případě Fiatu 500 činí maximální rychlost 173 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 11 sekund. Spotřeba paliva v kombinovaném režimu je s robotizovanou převodovkou 4,1 l /100 km (s manuální 4,2 l). Motor plní emisní normu Euro 5.

Motor roku 2011
Pořadí a motor (modely, ve kterých tento motor je)
počet bodů
1. Fiat 875 ccm TwinAir (dvouválec) (Fiat 500) 372
2. Volkswagen 1,4TSI Twincharger (VW Polo, Golf, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Škoda Fabia RS, VW Touran, Seat Ibiza/Cupra, Alhambra, Audi A1) 346
3. Ferrari 4,5 V8 (458 Italia) 278
4. BMW 3,0 DI twin turbo (BMW 135i, M Coupe, 335i, 535i, X3 35i, X5 35i, X6 35i, Z4, 740i) 275
5. Audi 2,5 Turbo pětiválec (Audi TT RS, RS3) 192

Aktuální nabídku nových i ojetých vozů značky Fiat najdete na Sauto.cz.