Článek
První model T od Fordu, lidově nazývaný Plechová Líza nebo Lízinka, byl vyroben 27. září 1908. Byl to čtyřválec s obsahem 2,9 litru, výkonem 20 koňských sil, maximální rychlostí 70 kilometrů za hodinu, spotřebou okolo 14 litrů na sto kilometrů, vážil 600 kilogramů a především stál 825 dolarů, díky čemuž byl dostupný i pro příslušníky střední vrstvy. Poté, co byla v roce 1913 zavedena jeho pásová výroba, klesla i jeho cena - až na konečných 260 dolarů.
Jeho karoserie, nejprve dřevěná, potažená plechem, od roku 1911 celokovová, byla nabízena v různých variantách. Zpočátku byly vozy i granátově červené, sytě zelené, modré, nebo šedé, od roku 1914 měly barvu výhradně černou. Plechová Lízinka byla maximálně spolehlivá, odolná a jednoduchá. Řidič, pokud nebyl naprostý technický antitalent, si prý dokázal případné defekty opravit sám za pomoci šroubováku, drátu a žvýkací gumy.