Zatmavená skla mají několik výhod – zabraňují pronikání slunce a UV záření do interiéru, což chrání nejenom posádku, ale i čalounění nebo plasty (pomaleji blednou). Posádka má také více soukromí a při nehodě se sklo nevysype (při rozbití skla zůstávají střepy nalepeny na fólii). Fólie představují i částečnou ochranu před rozbitím oken; zlodějům to ztíží práci, pokud se ale vyzbrojí těžkou kovovou či dřevěnou tyčí, stejně sklo nakonec rozmlátí.

Při pořizování autofólií je dobré to se zatmavením nepřehnat, jinak vaše auto získá pochybnou image „mafiánského“ vozu. Navíc, dle zákona může být zcela zatmavené pouze zadní okno, u předních je ze zákona daná propustnost 30 procent (tj. nesmí být nižší než 70 procent). Při kontrole policií může být takové auto bráno jako nezpůsobilé provozu.

Zatmavení interiéru můžete provézt v zásadě třemi způsoby – pomocí autofólií, pokovením nebo sluneční clonou, kterou lze sundat za pár vteřin. Sluneční clonu s přísavkami seženete za pár korun u čerpacích stanic, jsou to však v zásadě vyhozené peníze – clona brzy vybledne a má výrazně větší propustnost slunce.

Kvalitní clony se kupují přímo na konkrétní automobil, nevýhodou je, že na některé běžné automobily sluneční clony nemusí být v nabídce. Vysoká je i pořizovací cena – například sada na zadní okno a dvoje zadní dveře na současnou fabii stojí kolem 5300 korun, na Octavii Combi to je 6 tisíc korun.

Vyjádření Ministerstva dopravy pro Novinky.cz
Veškeré úpravy, které vedou k zatmavení skel, musí být v souladu s příslušným předpisem (v tomto případě předpisem EHK č. 43). Podle těchto technických předpisů nesmí být celková propustnost světla čelního skla méně než 75% a celková propustnost světla předních bočních skel nižší než 70%.
Jsou-li zmíněné hodnoty nižší, považuje to MD za jednoznačnou závadu vozidla, která ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Takové vozidlo nesmí být v provozu, výjimkou je pouze nouzové dojetí. Při případné kontrole na STK jsou též nižší hodnoty hodnoceny jako nesprávné ztemnění skel. Takové vozidlo je označeno jako typ vážné závady - typ B a ve stanovené lhůtě musí být odstraněny.
Co se týče bočních zadních skel a zadního skla, tam můžou být hodnoty i nižší, předpisem to není nijak omezeno.

Také v případě autofólií je dobré nešetřit a nechat si nalepit kvalitní výrobek s homologací, který nejenom lépe ochrání, ale i déle vydrží. Důležité je i nechat fólii instalovat zkušenou firmou, která fólii dotáhne až k okrajům okna. Cena za instalaci pro osobní automobil se pohybuje od čtyř tisíc korun a trvá asi dvě hodiny. Samozřejmostí je homologační štítek na každé sklo opatřené fólií.

Pokovení je nejkvalitnější

Méně častou metodou je pokovení - nanesení kovové vrstvy, při kterém je nutné demontovat skla. Tato metoda je časově náročnější (obvykle do druhého dne). Výhodou je přirozenější výhled než u fólií a delší, prakticky neomezená životnost. Proti fóliím je u pokovení i lepší ochrana proti UV záření. Cena je vyšší než u fólií, bezfóliové tónování skel přijde 6 – 8 tisíc korun dle typu automobilu.