FAP byl představen v dubnu 1999 a v první etapě byl součástí výbavy modelu Peugeot 607 a dále pak Citroënu C5, Peugeotu 406, 307 a 807 a Citroënu C8. Od té doby, a to vůbec poprvé v automobilové historii, mají vozy s dieselovým motorem úroveň emisí pevných částic blízkou nule. ¨

Tento pokrok umožnil vozům s diesely posílit jejich nesporné kvality v oblasti hospodárnosti a snížit emise CO 2, což pomáhá snižování skleníkového efektu.

Dnes je 6 skupin vozů z modelové řady Peugeot a Citroën prodáváno s FAP. Do dvou let by to mělo být již 11 skupin a v celkovém součtu bude celková produkce těchto vozů činit 1 milión automobilů.

Výroba takových modelů ve velkých sériích jen potvrzuje závazek skupiny PSA Peugeot Citroën ke zlepšování kvality ovzduší a je výsledkem ambiciózní politiky skupiny v oblasti ochrany životního prostředí.

První generace FAP vyžadovaly údržbu po ujetí 80 000 km. Od listopadu 2002 se tato hranice bezúdržbového provozu posunula až na 120 000 km podle verze, a to použitím nového aditiva. V příštím roce, díky uvedení nové architektury tohoto systému, bude provoz FAP zcela bezúdržbový po celou životnost vozidla.