Přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 l s pěti ventily na válec dokáže Ibizu FR rozjet na rychlost až 218 km/h. Ke sprintu z 0 na 100 km/h tento model potřebuje jen 8,4 s. Příjemné je, že tato skvělá dynamika není vykoupena nadměrnou žíznivostí výkonného agregátu: Ibiza FR si v průměru řekne jen o 6,1 l benzinu na 100 km jízdy.

Vysokému výkonu motoru a sportovnímu ladění celého vozu byl patřičně přizpůsoben podvozek - specialisté z Technického centra automobilky SEAT v Martorellu zvolili pro Ibizu FR tužší pružiny i tlumiče, použili přední stabilizátor většího průměru a upravili uchycení zadní nápravy.

Nová Ibiza FR se od svých sourozenců na první pohled odlišuje šestnáctipalcovými litými koly s dvojitými paprsky v titanové barvě. V tomto odstínu jsou vyvedeny i kryty zpětných zrcátek a stejně jsou probarvené také kryty koncových světel. Pozměněný přední nárazník má v dolní části velké nasávací otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám zakryté originální mřížkou. Zdvojená chromovaná koncovka výfuku korunuje spolu s označením FR na B-sloupku karoserie atraktivní design tohoto modelu.

Sportovní ladění Ibizy FR je dobře patrné i z provedení interiéru. Palubní deska, středová konzole, výdechy ventilace, hlavice řadicí páky a madlo odkládací schránky jsou v metalickém provedení. Volant je obšitý perforovanou kůží s šedými stehy. Sedadla jsou čalouněná textilním materiálem v metalickém odstínu.

Své nejdravější modely odlišuje automobilka SEAT označením FR a Cupra. Jestliže sportovně laděným verzím FR jde vedle výkonů také o image a maximální výbavu, modely Cupra jsou skutečně nekompromisní dravci, při jejichž vývoji SEAT zúročil své zkušenosti z automobilových soutěží. Zatímco Ibiza Cupra se objeví v roce 2004, rodina FR modelů se už zanedlouho rozroste o modely Leon FR.