Oblíbený ale i vysmívaný "trabi" byl koncipován jako úsporný vůz se snadnou údržbou. Měl karosářské díly z celkem odolného duroplastu - lisované syntetické pryskyřice vyztužené odpadovými vlákny (náhrada za nedostatkový plech). Kovová byla jen nosná kostra. Srdcem byl nenáročný dvoutaktní motor, který měl výkon 26 koní a zrychlení z klidu na stovku mu trvalo 21 vteřin. Vyvinul maximální rychlost 112 kilometrů za hodinu.

Trabant patřil mezi nejčastější účastníky silničního provozu v socialistických zemích celých 34 let a za tu dobu si vysloužil až kultovní postavení. Oblíbený byl pro svou spolehlivost i v Československu. Jeho majitelé na něj nedali dopustit, přestože o něm kolovaly vtipy a měl nejrůznější přezdívky, jako třeba bakeliťák, rozzuřený vysavač, PVC jaguár, pryskyřníček pádivý, splašené trsátko či kvůli kouřové cloně Honeckerova pomsta (v narážce na předáka bývalé NDR Ericha Honeckera).

Dnes jsou trabanty na silnicích vidět jen výjimečně. V posledních letech se však stávají cenným sběratelským artiklem. Nadšenci pořádají srazy majitelů a příznivců, na kterých lze vidět nejrůznější "vymazlené" úpravy, třeba ve stylu safari nebo military.

Aktuální nabídku nových i ojetých vozů najdete na Sauto.cz.