Klimatizace se musí pravidelně kontrolovat, ideálně jednou ročně. Kabinové filtry se zanášejí mikroorganismy a plísněmi, takže je nutná jejich každoroční výměna. Jednou ročně nebo nejpozději jednou za dva roky je nutné nechat v servisu zkontrolovat (a případně doplnit) chladící médium.

Celková kontrola s doplněním chladícího média a výměnou filtru trvá zhruba 40 minut až hodinu a vyjde zhruba na 700 korun. Dezinfekce výparníku a ventilačního rozvodu přijde cca na 200 korun a stejně drahá je i výměna pouze pylového filtru (cena se může lišit dle jednotlivých automobilů).

Jak správně používat klimatizaci, aby neškodila lidskému organismu

Aby klimatizace fungovala co nejdéle, je dobré ji zhruba pět minut před koncem jízdy vypnout. Vlhké prostředí v okolí výparníku se rychleji vysuší a sníží se tak riziko vniku bakterií a houbovitých plísní. Vypnutí pět minut před koncem jízdy je mimochodem lepší také pro organismus - lépe se pak vypořádá s teplotním šokem.

Princip klimatizace
Klimatizace, anglicky Air Condition (AC). Klimatizační systém přivádí do kabiny ochlazený vzduch. Vzduch je buď z venku čerstvý, nebo je ochlazován (při zapnuté recirkulaci) vzduch z kabiny pro cestující.
Chladicí médium klimatizace v automobilech je plyn a funguje jako transportní prostředek pro odvod tepla. Od roku 1995 se smí používat pouze prostředek s označením R 134a. Tato látka je v kapalném skupenství bezbarvá jako voda, ve skupenství plynném není viditelná.
R 134a je vlastně chemické spojení fluoru, uhlíku a vodíku. Neobsahuje žádné atomy chloru, jako v minulosti u media s označením R 12. Medium R 12 nepříznivě působilo na ozónovou vrstvu zemské atmosféry a bylo zakázáno.

Aktuální nabídku nových i ojetých vozů najdete na Sauto.cz.