Technologie dobíjení americké firmy WiTricity využívá rezonanci. Tato technologie, kterou by automobilka používala pro dobíjení akumulátorů, umožňuje dobíjení bez přímého kontaktu a je podle Toyoty účinnější než elektromagnetická indukce. Ta se zatím spíše ojediněle využívá při dobíjení mobilů či podobných zařízení. Tato technologie je rovněž bezdrátová, zdroj a baterie však musí mít vzájemný kontakt.

Toyota Auris HSD

Toyotu Auris HSD pohání spalovací motor a elektromotor.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Toyota nezveřejnila, kdy lze očekávat první výsledky. Cílem spolupráce obou firem je urychlit vývoj a případné zavádění technologie bezdrátového dobíjení pro automobily. Dobíjení vozů s hybridním pohonem nebo elektromobilů by pak mohlo spočívat v zaparkování poblíž dobíjecího zařízení, ať již doma v garáži nebo na veřejném parkovišti.

Aktuální nabídku nových i ojetých vozů značky Toyota najdete na Sauto.cz.