Článek
Zatímco evropské autosalony v Ženevě či Paříži kladou velký důraz na ekologii a alternativní pohony, v Šanghaji tuto iniciativu drží jen převážně zahraniční značky. Jednou z výjimek by mohla být čínská BYD, která chtěla naopak v Evropě nabízet svůj elektromobil. Kvůli předchozím aférám s plagiátorstvím některých modelů, zejména od Hondy a Toyoty, i zatím nízkou kvalitou, to však zatím není jisté. Desetinu firmy nedávnou koupil americký finančník Warren Buffett.
Autosalonu dominují renomované světové značky, které v Číně vyrábějí prostřednictvím společných podniků. Tito licenční výrobci v samostatných expozicích nebo místní výrobci nabízející mnohdy modely nápadně podobné originálům z Evropy či USA.
Prodej automobilů v Číně se v březnu meziročně zvýšil o 6,5 procenta na 1,35 miliónu vozů. Jeho růst tak zrychlil z únorových 2,6 procenta, stále však zaostává za loňským růstem 76 procent za první čtvrtletí, kdy poptávku stimulovala vláda. Letošní růst čínského trhu by se měl podle šéfa Škody Auto Winfrieda Vahlanda pohybovat kolem osmi až 12 procent.
Ze svých výrobních kapacit v Číně těží například právě Škoda Auto nebo mateřský Volkswagen. Volkswagen vyrábí v Číně čtvrt století a o jeho oblíbenosti svědčí, že značku VW má například většina šanghajských taxi.
Příští rok se největší asijská přehlídka osobních vozů přesune z Šanghaje do Pekingu.