Hlavní obsah

Autosalon v Šanghaji zatím elektromobilům nefandí

Automobilovou velmoc číslo jedna, kterou je již dva roky Čína, zatím zřejmě nečeká nějaký výrazný rozmach ekologických vozidel či aut na elektrický či hybridní pohon. Podle expozic automobilek na autosalonu v Šanghaji převládá spíše snaha uspokojit rostoucí poptávku prodejem co nejvíce vozů.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

Autosalon v ŠanghajiVideo: Reuters

 
Článek

Zatímco evropské autosalony v Ženevě či Paříži kladou velký důraz na ekologii a alternativní pohony, v Šanghaji tuto iniciativu drží jen převážně zahraniční značky. Jednou z výjimek by mohla být čínská BYD, která chtěla naopak v Evropě nabízet svůj elektromobil. Kvůli předchozím aférám s plagiátorstvím některých modelů, zejména od Hondy a Toyoty, i zatím nízkou kvalitou, to však zatím není jisté. Desetinu firmy nedávnou koupil americký finančník Warren Buffett.

Autosalonu dominují renomované světové značky, které v Číně vyrábějí prostřednictvím společných podniků. Tito licenční výrobci v samostatných expozicích nebo místní výrobci nabízející mnohdy modely nápadně podobné originálům z Evropy či USA.

Foto: ČTK

Stánek Škody na autosalonu v Šanghaji

Prodej automobilů v Číně se v březnu meziročně zvýšil o 6,5 procenta na 1,35 miliónu vozů. Jeho růst tak zrychlil z únorových 2,6 procenta, stále však zaostává za loňským růstem 76 procent za první čtvrtletí, kdy poptávku stimulovala vláda. Letošní růst čínského trhu by se měl podle šéfa Škody Auto Winfrieda Vahlanda pohybovat kolem osmi až 12 procent.

Foto: Reuters

Autosalon v Šanghaji

Ze svých výrobních kapacit v Číně těží například právě Škoda Auto nebo mateřský Volkswagen. Volkswagen vyrábí v Číně čtvrt století a o jeho oblíbenosti svědčí, že značku VW má například většina šanghajských taxi.

Příští rok se největší asijská přehlídka osobních vozů přesune z Šanghaje do Pekingu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám