Kromě samotných automobilů a komicky namluveného sloganu Simply clever (který s výrazným německým přízvukem zní jako „Siply klefa“) se Škodu sluší pokárat i za vysoké ceny svých vozů v porovnání například se sousedními státy. Platilo to ještě před zhruba dvěma roky. Automobilka, která je v tuzemsku dlouhé roky jasnou jedničkou z hlediska prodejů, zneužívala toho, že Češi rádi kupovali a kupují škodovky a ceny pro Českou republiku nastavovala výš než v okolních státech. Není tedy divu, že Češi začali jezdit nové škodovky kupovat do Německa a dalších zemí.

Fabia sedan – první generace fabie, mimořádně povedeného malého hatchbacku a kombi, se vyráběla i v karosářském provedení sedan. Špatně přístupný kufr a horší výhled vedly k pozdějšímu ukončení výroby. Nehledě na to, že naroubování zadních světel z fabie hatchback působilo mimořádně nevkusně.

Superb první generace – novodobý superb byl v první generaci vyvíjen hodně narychlo. Výběhový model passat se prodloužil o osm centimetrů, díky čemuž vznikl sice prostorný, leč jízdními vlastnostmi nepříliš zajímavý vůz. Škoda tak sice velmi levně získala třetí modelovou řadu, komerčně ale tento model úspěšný nebyl. Nutno dodat, že druhá generace, která je k dispozici i jako kombi, je mnohem více propracovaná a dokonce je tak dobrá, že koncern uvažoval o horší výbavě pro superb v porovnání s aktuálním passatem.

Fabia junior – fabia první generace očesaná o spoustu prvků běžné výbavy a prodávaná s nejlacinější výbavou, div že za příplatek nebyly zadní sedačky. Chyběl například posilovač řízení, nastavitelný volant nebo kryt schránky před spolujezdcem. Nárazníky nebyly v barvě karoserie, plechová kola měla rozměr 13 palců, pod kapotou 40 kW tříválec... V roce 2002 se tato verze prodávala za 224 900 korun, zajímavé (i když zbytečné) je i porovnání s nynějšími nejlacinějšími fabiemi za 200 tisíc, které mají výrazně bohatší komfortní a bezpečnostní výbavu. Fabia Junior byla záhy stažena z nabídky.

Motor 1,2 HTP – kontroverzní benzínový tříválec (nyní se prodává ve verzích naladěných na 44 nebo 51 kW), který je sice ve fabiích druhé generace nejběžnější, svojí malou kultivovaností, nepřesvědčivým výkonem a nepříliš atraktivní spotřebou jde však o nejhorší současný motor Škody. Na druhou stranu, motor má pro jízdu ve městě dostatek elánu, a pokud není automobil zatížený posádkou či zavazadly, nebudete mít problém ani na okresních silnicích. Mnohem lepší volbou je moderní přeplňovaný motor 1,2 TSI (od 250 tisíc korun).

Roomster – na jedné straně výborně variabilní a kvalitní interiér, na straně druhé nepřesvědčivý podvozek, zbytečně vysoká karoserie a zmatený design bočních oken.

Aktuální nabídku nových i ojetých vozů značky Škoda najdete na Sauto.cz.