Hlavní obsah

VW začal prodávat Amarok, svůj první pick-up

Novinky, Martin Žemlička

Volkswagen začal prodávat svůj první pick-up s názvem Amarok. Výroba zatím probíhá v Argentině, v plánu je i továrna v Hanoveru. Cena na českém trhu začíná na částce 619 975 korun. Letos by tuzemský importér rád prodal 200 Amaroků.

Článek

Volkswagen už jednou pick-up vyráběl. Bylo to koncem osmdesátých let pod názvem Taro. Tento model však byl od A do Z Toyotou Hilux, jiné bylo pouze logo na kapotě. Amarok je první pick-up vyvinutý výhradně Volkswagenem. A přestože by se mohlo zdát, že koncern s jeho vývojem nemá žádné zkušenosti, technická výbava naznačuje, že půjde o konkurenceschopný pick-up určený zejména pro tvrdou práci v drsném prostředí.

Pod názvem Amarok se nový pick-up bude prodávat po celém světě. Mezi hlavní trhy patří Rusko, Asie, Afrika či Austrálie. Nezvyklý název „Amarok“ znamená vlk v jazyce Inuitů žijících v severní Kanadě a v Grónsku. Sériová výroba vozidel Amarok probíhá v argentinském závodu Pacheco nedaleko Buenos Aires. V plánu je i výroba v evropském závodě v Hanoveru.

Amarok je na délku dlouhý 5,25 metru, VW ho bude nabízet v provedení DoubleCab se čtyřdveřovou karoserií pro pět cestujících. Dvoudveřová verze SingleCab s delší ložnou plochou přijde na trh v prvním pololetí 2012.

Amarok je postaven jako klasický off-road – podvozek má žebřinový rám a tuhou zadní nápravu. Díky tomu se i v náročném terénu cítí jako doma. V nabídce nechybí ani redukční převodovka.

Amarok se zatím dodává se dvěma turbodiesely. Standardem jsou šestistupňové manuální převodovky, v budoucnu bude k mání dokonce osmistupňový automat.

V nabídce dva turbodiesely

Slabší varianta je klasické dvoulitrové té-dé-íčko s výkonem 90 kW (122 k), 340 Nm a spotřebou 7,5 l/100 km. Silnější turbodiesel 2.0 BiTDI má dvoustupňové přeplňování dvěma turbodmychadly. Motor má výkon 120 kW (163 k) a točivý moment 400 Nm. Kombinovaná spotřeba je v tomto případě o 0,1 litru horší než u slabšího 2.0 TDI.

Amarok nabídne i velmi dobré užitné hodnoty – uveze až 1,1 tuny nákladu. Zajímavostí je, že na korbu se vejde europaleta (1,2 x 0,8 m) napříč. V nabídce je buď stálý pohon 4x4, pohon zadní nápravy s možností připojit i přední nápravu nebo pohon pouze zadní nápravy.

Cena na českém trhu začíná na částce 619 975 korun (základní 2.0 TDI s výkonem 122 koní). Verze 4Motion je s tím samým motorem o necelých 50 tisíc korun dražší. Vrcholem nabídky je verze 2,0 BiTDI 4Motion v nejvyšší výbavě Highline za 866 610 korun.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám