Peugeot 508, vyvíjený pod interním kódem W2, spadá svými rozměry i nabízenými technologiemi do střední třídy, tj. do segmentu, ve kterém o zákazníky bojuje mj. mondeo nebo superb. Nabídku tvoří dvě karosářské varianty: sedan (délka 4792 mm) a kombi - SW (4813 mm). Rozvor náprav je u obou verzí shodný – 2817 mm.

Praktičtější verze kombi nabídne 560 litrů zavazadlového prostoru (a lepší přístup do kufru), sedan má v základním uspořádání 515 litrů (měřeno podle normy VDA).

V nabídce je šestice motorů s výkony od 82 po 150 kW (112 - 204 k). Mezi benzínovými agregáty zaujme 1,6 THP s výkonem 156 k a 240 Nm točivého momentu, dostupného již od 1400 otáček. Tento motor je zároveň nejsilnějším benzínovým motorem, v nabídce chybí benzínový šestiválec.

Z dieselových motorů jsou zajímavé čtyřválce se zdvihovým objemem 2,0 a 2,2 litru. Výkon u těchto motorů je 140 až 204 koní; točivý moment dosahuje 320, u nejsilnějšího 2,2 HDI skvělých 450 Nm. Kombinovaná spotřeba paliva činí 4,8 litru (u nejslabšího motoru), největší je u nejvýkonnější verze – 5,7 l (verze sedan, kombi je nepatrně žíznivější).

Peugeot 508 stojí od 539 900 korun (zážehová 1,6 – 120 k), verze kombi je dražší, zde základní cena začíná na částce 564 900 korun. Základní výbava není nikterak opulentní, zahrnuje "pouze" běžné prvky - centrální zamykání, manuální klimatizaci, elektrické ovládání předních oken nebo vyhřívaná vnější zrcátka.

Nejlevnější výbava Access má 16palcová ocelová kola, za hliníková si připlatíte 12 500 korun. Metalický lak stojí 13 tisíc, za perleťový si připlatíte navíc ještě dva tisíce korun.

Novinky.cz přinesou redakční test nového Peugeotu 508 1,6 THP (sedan) mezi prvními již v pondělí 21. února.

Aktuální nabídku nových i ojetých vozů značky Peugeot najdete na Sauto.cz.