Design omlazené modelové řady 308 (platí pro verze hatchback, SW a CC) se změnil zejména při pohledu zepředu, drobné retuše najdete na masce chladiče či protáhlejších předních světlometech, které mají nově LED diody pro denní svícení.

Délka vozů se nezměnila, došlo ale ke snížení hmotnosti – v průměru o 25 kilogramů.

Hlavní inovace mají za úkol snížit spotřebu paliva, respektive emise CO2. Kromě již zmíněného snížení hmotnosti vozu se zlepšila i aerodynamika (cx=0,28) a novinkou je i tzv. mikrohybridní technologie e-HDi. O co jde? Technologie e-HDi využívá odpojování alternátoru pro rekuperaci energie při zpomalení a hybridní baterii pro uložení energie, která se využije při startování vozu (výrobce uvádí životnost 600 000 nastartování).

Podle Peugeotu to ve městě snižuje spotřebu o 15 procent a umožňuje rychlejší nastartování při samočinném vypnutí motoru při stání. Tato technologie je dostupná pouze pro dieselový motor 1,6 HDI (112 k), nově i v kombinaci s manuální převodovkou.

Pro model 308 jsou k dispozici čtyři benzínové motory (98 – 200 koní) a čtyři dieselové motory (92 – 163 koní). Podvozek stále využívá technicky jednoduchou zadní nápravu s příčkou, vepředu je klasicky zavěšení McPherson.

Prodejní cena zatím nebyla oznámena, světová premiéra proběhne na ženevském autosalonu v březnu, od dubna bude možné vůz objednávat.

Peugeot 308 SW

Peugeot 308 SW - před faceliftem

FOTO: Martin Žemlička, Novinky