Hlavní obsah

SsangYong se vrací, novinkou je SUV Korando

Novinky, Martin Žemlička

Korejská automobilka SsangYong v loňském roce málem zkrachovala. V závěru roku se na Korejce usmálo štěstí - indická automobilka Mahindra & Mahindra se dohodla na převzetí ztrátového jihokorejského konkurenta SsangYong Motor za 522,5 miliardy wonů (8,4 miliardy korun).

Článek

Korejská automobilka SsangYong svou historii málem ukončila už minulý rok. Nyní se však Korejci nadechují a s novým SUV Korando chtějí ukousnout alespoň malý podíl na trhu. SsangYong má v Česku oficiální zastoupení, vozy s tímto logem však potkáte na silnicích sporadicky - na vině jsou průměrné či podprůměrné jízdní vlastnosti a především mimořádně nepovedený design - takový Rodius vypadá opravdu ošklivě.

Korejci ale se svým návratem nenechali nic náhodně a o design jejich nového modelu se postaral věhlasný Giugiaro. Také technika se zdá být mnohem lepší než dříve.

Korando na délku měří 4410 mm a má rozvor náprav 2650 mm. Kufr nabídne 486 litrů v základním uspořádání. Překvapivě dobré jsou nájezdové a přejezdové úhly či brodivost - 300 mm. S tímto SUV nejspíš nebudete mít v lehkém terénu problém. Zadní náprava je tvořena nezávislým víceprvkovým zavěšením, vpředu je klasicky McPherson. Verze 4x4 váží 1672 kg, 4x2 je lehčí - 1591 kg.

Při výběru z motorů máte jedinou volbu - dvoulitrový turbodiesel s výkonem 175 koní (129 kW) při 4000 otáčkách a 360 Nm otáčkách. Převodovka je 6stupňová - samočinná či manuální.

Průměrná spotřeba činí 6,4 l / 100 km, u verze s pohonem jenom předních kol je o 0,4 l lepší.

Ceny začínají na 579 900 korunách, verze 4x4 pořídíte od 625 900 korun. Už základní výbava je bohatá a zahrnuje většinu prvků komfortní či bezpečnostní výbavy.

Anketa

Líbí se vám Korando?
Ano
50,5 %
Ne
49,5 %
Celkem hlasovalo 4436 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám