Článek
Ostře řezané rysy automobilu rozhodně nepobraly tolik krásy jako třeba konkurenční Ferrari, u Noble je vše podřízeno funkčnosti a aerodynamice. Tohle není komfortní rychlé auto, ale ryzí supersport pro nadšené řidiče.
O pohon 4,3 metru dlouhého sporťáku se stará dvakrát přeplňovaný osmiválec s výkonem 650 koní (485 kW) při 6800 otáčkách a 818 Nm točivého momentu. Motor má zdvihový objem 4,4 litru. Vzhledem k nízké hmotnosti vozu - 1,2 tuny - zvládne řidič raketové zrychlení: sprint 0-100 km/h za 3 vteřiny a podle automobilky jede Noble až 360 km/h.
Mnohem výkonnější (a dražší) Bugatti Veyron zrychlí na ”stovku” za 2,5 vteřiny, ale to je extrémní případ. Na silnici nebo spíše závodním okruhu nebude mnoho aut, které by se s Noble M600 mohly měřit.
Převodovka je manuální a má šest stupňů. Vůz s poháněnou zadní nápravou bude mít jenom nezbytnou elektroniku, takže se velmi pravděpodobně obejde bez ESP. Výrobce zatím zveřejnil pouze rozměry kotoučových brzd - 380 mm (vepředu) a 350 mm. Výkon motoru lze tlačítkem snížit, pokud si řidič ”netroufá” nebo pokud ví, že by jej při dané jízdě nebyl schopen využít.
Cena zatím nebyla zveřejněna, odhaduje se na 5,5 miliónu korun. Noble M600 bude v prodeji od dubna letošního roku.