V případě BMW jde o vůbec první zážehový čtyřválec vybavený přeplňováním TwinPower Turbo, tedy přeplňovaný pomocí dvoukomorového turbodmychadla. Výkonem tento motor dosahuje parametrů atmosférických šestiválců, které například v případě X1 nahrazuje. Tradiční šestiválce jsou kvůli snižování průměrné spotřeby automobilek vytlačovány přeplňovanými čtyřválci.

Nový dvoulitrový (1997 ccm) čtyřválec (BMW jej v případě modelu X1 označuje 28i) nabídne 180 kW/245 k při 5000 otáčkách s točivým momentem 350 Nm, dostupných od 1250 otáček.

Dvoulitrový čtyřválec má hliníkový blok motoru, již zmiňované přeplňování pomocí dvoukomorového turbodmychadla, dále vysokotlaké přímé vstřikování a variabilní zdvih ventilů Valvetronic.

Jako první se nový motor „nastěhuje“ pod kapoty BMW X1. BMW X1 xDrive28i zrychlí z klidu na 100 km/h během 6,1 s (se samočinnou převodovkou je čas o 0,4 horší). Nejvyšší rychlost je v obou případech 240 km/h. Kombinovaná spotřeba při laboratorním měření dosáhla 7,9 litru na sto kilometrů, což je o 1,5 litru méně, než v případě původního benzínového šestiválce.

"BMW X1 xDrive28i se začne prodávat od března, prodejní cenu zveřejníme během několika dní," sdělila Novinkám mluvčí českého zastoupení automobilky Veronika Jakubcová.