Ferrari FF – zkratka pro Ferrari Four (čtyři sedadla a čtyři poháněná kola) je v mnoha ohledech revoluční. Je to vůbec poprvé, kdy Ferrari použilo namísto pohonu zadních kol pohon všech čtyř kol. Jde o patentovaný systém Ferrari 4RM, který váží údajně o 50 % méně než běžné systémy pohonu všech kol. Díky tomu je zachováno takřka ideální rozložení hmotnosti: 47 % vepředu a 53 % vzadu.

Ferrari FF

Ferrari FF - první Ferrari s pohonem 4x4

FOTO: Ferrari

Ferrari FF, navržené Pininfarinou, je také vybaveno nejnovější generací magnetoreologických tlumičů a karbon-keramickými brzdami Brembo. Rozměry vozu jsou následující: délka 4907 mm, šířka 1953 mm, výška 1379 mm. Hmotnost vozu činí poměrně vysokých 1790 kg.

O pohon se stará dvanáctiválec o objemu 6262 cm3 s přímým vstřikováním paliva. Motor dosahuje maximálního výkonu 660 koní při 8000 ot./min a točivý moment 683 Nm při 6000 ot./min. Zrychlení je dech beroucí – 0-100 km/h za 3,7 vteřiny, a ručka rychloměru se zastaví až při 335 km/h. Spotřeba dosahuje v kombinovaném režimu 15,4 l/100 km.

Ferrari FF (2011)

Ferrari FF (2011) se poprvé ukáže v březnu v Ženevě.

FOTO: Ferrari

Na to, že jde o Ferrari, je FF docela praktické – kufr má základní objem 450 litrů a lze zvětšit až na 800 litrů.

Ferrari FF bude oficiálně představen v Ženevě na autosalonu, prodejní cena zatím nebyla uvedena.

Ferrari FF (2011)

Ferrari FF (2011)

FOTO: Ferrari