Volvo C30 Electric mělo při testování plně nabitou baterii. Jednalo se o tzv. předsazený náraz, kdy 40 procent šířky přídě narazilo v rychlosti 64 km/h do bariéry. Konstrukce elektromobilu se od běžného automobilu liší – hlavní rozdíl představují baterie o hmotnosti cca 300 kg (umístěná v místě, kde je normálně palivová nádrž). Vozidlo je navíc vybaveno 400V vysokonapěťovou soustavou.

Výsledky crash testu podle Volva dopadly dobře a elektrická verze prý poskytne stejnou ochranu jako běžné Volvo C30. Jak baterie, tak kabeláž zůstaly po kolizi nepoškozeny.

„Výsledky našeho významu ukazují, že je důležité oddělit lithium-iontové baterie od deformačních zón vozidla i od prostoru pro cestující. Jedná se o stejný bezpečnostní přístup jako v případě palivové nádrže u běžného vozidla. Dalším důležitým úkolem je vyztužit deformační zóny na přídi, neboť menší motor zabírá méně místa, než je obvyklé,“ řekl Jan Ivarsson, bezpečnostní expert Volva.

Volvo vystavuje testovaný exemplář na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu.