Jestli se mu podaří vyhrát posedmé a stát se nesmrtelnou legendou tohoto závodu, bude záležet nejen na jezdeckých schopnostech posádky, ale stejnou měrou i na závodním speciálu Tatra T 815. Pojďme se tedy na kopřivnickou "tatrovku" podívat po technické stránce.

Hrozivá havárie z minulého ročníku a snad ještě horší doprava vraku kamionu zpátky do Čech, si vyžádaly zcela novou kabinu a kompletní seřízení motoru. Z vraku byl prakticky použitelný jen základní rám, motor, převodovka a několik menších součástí.

Upravenou sériovou Tatru T 815-2 ZV R45-16 400 4x4.1 tedy stejně jako minulý rok pohání vodou chlazený přeplňovaný motor KHD Deutz se zdvihovým objemem přes 15 litrů a výkonem 550 kW při 2100 ot./min. Maximální točivý moment 3150 Nm dosahuje T 815 při 1200 ot./min.

I díky čtrnáctistupňové převodovce 14 TS 210 L se Lopraisova "tatrovka" dostane až na 155 km/h. Spotřeba je v terénu nespecifikována, na dálnici pak činí asi 31 litrů na 100 km. Nedostatku pohonných hmot se však závodníci bát nemusí, protože jen v palivových nádržích s sebou povezou na 900 litrů nafty.

Jedenáctitunový kolos pojede na čtyřech speciálních pneumatikách Michelin 14 R 20, které umožňují jízdu i při velmi nízkém tlaku (0,8 bar), což je právě v africké poušti velice důležité, protože s nižším tlakem se zvyšuje přilnavost pneumatiky. Zajímavostí je, že Michelin v loňském roce "obouval" 98% automobilů a kamionů a dokonce všechny motocykly jedoucí v soutěži, přičemž v tomto jsou započítány i pneumatiky BFGoodrich patřící do koncernu Michelin.

Tatra T 815-2 ZV R45-16 400 4x4.1
Motor BF 8M 1015C, vodou chlazený, přeplňovaný, KHD DEUTZ
Zdvihový objem [ccm] 15 874
Čistý výkon [kW při ot./min.] 550 kW/2100
Čistý kroutící moment [Nm při ot./min.] 3150 Nm/1200
Převodovka 14 TS 210 L 
Pneumatiky Michelin 14 R 20
Délka vozu [mm] 6715
Šířka vozu [mm) 2500
Výška vozu [mm] 3050
Rozvor [mm] 4090
Celková hmotnost vozu [kg] 11 000
Objem palivových nádrží [l] 900
Max. rychlost [km/hod] 155
Spotřeba v terénu nespecifikována, na dálnici 31 litrů